Sylabus
AJODBO2 - Odborný anglický jazyk
2005

Kreditové hodnocení předmětu 4
Volně volitelný předmět ne
Garant předmětu Ježdíková Vladimíra
Garantující katedra AJ - Katedra anglického jazyka a literatury
Způsob ukončení předmětu zk - zkouška
Forma zkoušky u - ústní
Rozsah výuky předmětu studium prezenční: cvičení 1 hod. týdně
studium kombinované: řízené konzultace 10 hod. za semestr
Prerekvizity Předmět nemá prerekvizity
Kontraindikace Předmět nemá kontraindikace
Závislé předměty Předmět není prerekvizitou jiného předmětu
Anotace předmětu Předmět je určen pouze pro studenty prezenčního (denního) studia.Práce s texty jednotlivých oborů a seznámení se se základy dané odborné terminologie. Úprava plánu podle skladby posluchačů tak, aby byl obsah pokud to možnosti dovolí relevantní k jednotlivým studijním kombinacím. V případě velké nesourodosti skupiny obecný program.
Cíle předmětu a charakteristika získaných dovedností Zvládnutí základů odborné terminologie jednotlivých oborů, specifiky odborného jazyka a moderních technologií s cílem využití pro vlastní pedagogickou činnost. Příprava k samostatnému studiu odborné literatury.
Osnova předmětu ve vztahu k časovému rozvrhu výuky Okruhy:
1. Společenské vědy - obecně
2. Historie
3. Lingvistika
4. Psychologie
5. Psychologie - aplikace
6. Estetika
7. Estetika v každodenním životě
8. Pedagogika - obecně
9. Pedagogika - aplikace
10. Literatura
11. Film a divadlo
12. Hudební výchova
13. Občanská výchova
14. Malířství a sochařství
Literatura, na níž je předmět vystavěn Preston, R. C.: Teaching Social Studies in the Elementary School. Holt, Rinehard and Winston, Inc.
Art Treasures of the World.
Allen, J. P. B., Widdowson, H. G.:English in Social Studies. Oxford University Press 1978.
Glatthorn, A., Kreidler, Ch. W., Heinman E. J.: The Dynamics of Language. Toronto 1971.
Mathesius, V.: A Functional Analysis of Present Day English on a General Linguistic Basis. Academia, Prague 1975.
Wang, W. S.-Y.: The Emergence of Language Development and Evolution. New York 1991.
Gleason, H. A.: Linguistics and English Grammar. Holt, Rinehard and Winston, Inc. 1966.
Mitchell, P.: The Psychology of Childhood. The Falmer Press 1994.
Mc. Dowall, D.: An Illustrated History of Britain. Longman 1997.
Rabley,S.: Arts and Media. Phoenix ELT 1996.
O´Callaghan, B.: An Illustrated History of the USA. Longman 1990.
Janson. H.W.: History of Art for Young People. New York 1971.
Politoske, D. T.: Music. Prentice-Hall 1984.
Bordwell, D., Thompson, K.: Film Art - an Introduction. Mc Graw-Hill Publishing Company 1990.
Gianetti, L.: Understanding Movies. Prentice Hall, Inc. 1982.
Adams,L., Carrett, J. L.: To Be a Teacher. Prentice-Hall, Inc. 1969.
Dále dle dohodnutých témat a oborů.
Literatura doporučená studentům Dle vybraných temat.
Způsob a pravidla výsledné klasifikace předmětu Klasifikace založena na docházce, splnění zadaných samostatných úkolů v průběhu semestru a závěrečné ústní zkoušce.