Kreditové hodnocení předmětu | 4 |
Volně volitelný předmět | ne |
Garant předmětu | Ježdíková Vladimíra |
Garantující katedra | AJ - Katedra anglického jazyka a literatury |
Způsob ukončení předmětu | zk - zkouška |
Forma zkoušky | u - ústní |
Rozsah výuky předmětu |
studium prezenční: cvičení 1 hod. týdně
studium kombinované: řízené konzultace 10 hod. za semestr |
Prerekvizity | Předmět nemá prerekvizity |
Kontraindikace | Předmět nemá kontraindikace |
Závislé předměty | Předmět není prerekvizitou jiného předmětu |
Anotace předmětu | Předmět je určen pouze pro studenty prezenčního (denního) studia.Práce s texty jednotlivých oborů a seznámení se se základy dané odborné terminologie. Úprava plánu podle skladby posluchačů tak, aby byl obsah pokud to možnosti dovolí relevantní k jednotlivým studijním kombinacím. V případě velké nesourodosti skupiny obecný program. |
Cíle předmětu a charakteristika získaných dovedností | Zvládnutí základů odborné terminologie jednotlivých oborů, specifiky odborného jazyka a moderních technologií s cílem využití pro vlastní pedagogickou činnost. Příprava k samostatnému studiu odborné literatury. |
Osnova předmětu ve vztahu k časovému rozvrhu výuky | Okruhy: 1. Společenské vědy - obecně 2. Historie 3. Lingvistika 4. Psychologie 5. Psychologie - aplikace 6. Estetika 7. Estetika v každodenním životě 8. Pedagogika - obecně 9. Pedagogika - aplikace 10. Literatura 11. Film a divadlo 12. Hudební výchova 13. Občanská výchova 14. Malířství a sochařství |
Literatura, na níž je předmět vystavěn | Preston, R. C.: Teaching Social Studies in the Elementary School. Holt, Rinehard and Winston, Inc. Art Treasures of the World. Allen, J. P. B., Widdowson, H. G.:English in Social Studies. Oxford University Press 1978. Glatthorn, A., Kreidler, Ch. W., Heinman E. J.: The Dynamics of Language. Toronto 1971. Mathesius, V.: A Functional Analysis of Present Day English on a General Linguistic Basis. Academia, Prague 1975. Wang, W. S.-Y.: The Emergence of Language Development and Evolution. New York 1991. Gleason, H. A.: Linguistics and English Grammar. Holt, Rinehard and Winston, Inc. 1966. Mitchell, P.: The Psychology of Childhood. The Falmer Press 1994. Mc. Dowall, D.: An Illustrated History of Britain. Longman 1997. Rabley,S.: Arts and Media. Phoenix ELT 1996. O´Callaghan, B.: An Illustrated History of the USA. Longman 1990. Janson. H.W.: History of Art for Young People. New York 1971. Politoske, D. T.: Music. Prentice-Hall 1984. Bordwell, D., Thompson, K.: Film Art - an Introduction. Mc Graw-Hill Publishing Company 1990. Gianetti, L.: Understanding Movies. Prentice Hall, Inc. 1982. Adams,L., Carrett, J. L.: To Be a Teacher. Prentice-Hall, Inc. 1969. Dále dle dohodnutých témat a oborů. |
Literatura doporučená studentům | Dle vybraných temat. |
Způsob a pravidla výsledné klasifikace předmětu | Klasifikace založena na docházce, splnění zadaných samostatných úkolů v průběhu semestru a závěrečné ústní zkoušce. |