| Kreditové hodnocení předmětu | 1 |
| Volně volitelný předmět | ne |
| Garant předmětu | Vítek Jan |
| Garantující katedra | BI - Katedra biologie |
| Způsob ukončení předmětu | z - zápočet |
| Forma zkoušky | - - - |
| Rozsah výuky předmětu |
studium prezenční: přednáška 1 hod. týdně
|
| Prerekvizity | Předmět nemá prerekvizity |
| Kontraindikace | Předmět nemá kontraindikace |
| Závislé předměty | Předmět není prerekvizitou jiného předmětu |
| Anotace předmětu | Předmět seznamuje studenty všech učitelských oborů se základními anatomickými a fyziologickými aspekty vývoje člověka, s hygienou školní práce a se základy první pomoci. |
| Cíle předmětu a charakteristika získaných dovedností | Seznámení s anatomickými, fyziologickými, fylogenetickými a ontogenertickými pojmy nutnými pro další studium učitelkých oborů. |
| Osnova předmětu ve vztahu k časovému rozvrhu výuky | 1. Vývoj člověka jako druhu 2. Vývoj člověka jako jedince 3.-9. Soustavy lidského těla, stavba, funkce, věkové zvláštnosti 10. Hygiena školní práce 11.-13. První pomoc při úrazech a onemocněních |
| Literatura, na níž je předmět vystavěn | Malá,H., Klementa,J.: Biologie dětí a dorostu. Praha, SPN 1985 Novotný, I., Hruška, M.: Biologie člověka pro gymnázia. Praha, Fortuna 1995. |
| Literatura doporučená studentům | Nečas, O.: Biologie. Učebnice pro lékařské fakulty. 2. přepracované a rozšířené vydání. Praha, Avicenum 1989. |
| Způsob a pravidla výsledné klasifikace předmětu | Zápočtový test. |