Sylabus
DRAMVP - Dramatická výchova
2009

Kreditové hodnocení předmětu 2
Volně volitelný předmět ne
Garant předmětu Andrejsková Jana
Garantující katedra PP - Katedra pedagogiky a psychologie
Způsob ukončení předmětu z - zápočet
Forma zkoušky - - -
Rozsah výuky předmětu studium prezenční: cvičení 1 hod. týdně
Prerekvizity Předmět nemá prerekvizity
Kontraindikace Předmět nemá kontraindikace
Závislé předměty Předmět není prerekvizitou jiného předmětu
Anotace předmětu Studenti projdou zkušeností s činnostmi zaměřenými především na podněcování smyslového vnímání, pohybovou improvizaci a hraní v roli.
Cíle předmětu a charakteristika získaných dovedností Rozvoj smyslového vnímání a pohybové tvořivosti, uplatnění prostředků prožitkové pedagogiky.
Osnova předmětu ve vztahu k časovému rozvrhu výuky 1.- 2. Smyslová výchova - činnosti s přírodninami I,II,III.
3.- 4. Štronzo, pantomima
5.- 7. Improvizace, dramatizace
8.- 1O. Hraní rolí - žák v roli, učitel v roli
Literatura, na níž je předmět vystavěn Machková, Eva: Metodika dramatické výchovy. Praha 1992.
Machková, Eva: Drama v anglické škole. Praha 1991.
Valenta, Josef: Kapitoly z teorie výchovné dramatiky. Praha 1996.
Literatura doporučená studentům Machková, Eva: Metodika dramatické výchovy. Praha 1992.
Machková, Eva: Drama v anglické škole. Praha 1991.
Valenta, Josef: Kapitoly z teorie výchovné dramatiky. Praha 1996.
Způsob a pravidla výsledné klasifikace předmětu Zpracování miniprojektu, v němž student prokáže schopnost aplikovat vědomosti a dovednosti získané v rámci disciplíny dramatická výchova, prezentace miniprojektu.