Kreditové hodnocení předmětu | 4 |
Volně volitelný předmět | ne |
Garant předmětu | Bouší Zdeňka |
Garantující katedra | AJ - Katedra anglického jazyka a literatury |
Způsob ukončení předmětu | zk - zkouška |
Forma zkoušky | pu - písemná a ústní |
Rozsah výuky předmětu |
studium prezenční: seminář 2 hod. týdně
studium kombinované: řízené konzultace 10 hod. za semestr |
Prerekvizity | Předmět nemá prerekvizity |
Kontraindikace | Předmět nemá kontraindikace |
Závislé předměty | Předmět není prerekvizitou jiného předmětu |
Anotace předmětu | Rozvoj řečových dovedností a cijozyčné ústní a písemné komunikace je veden ve formě práce s texty jednotlivých oborů. Jsou využívány moderní technologie. Program vytvořen na míru dle potřeb a složení posluchačů. Povinná je účast na programu Média (FJMEDI). Každou hodinu několikrát shlédnou danou zprávu a vypracují cvičení k této zprávě. Hodina je zakončena obdržením úplného přepisu zprávy a jejím shlédnutím. |
Cíle předmětu a charakteristika získaných dovedností | Cílem předmětu je rozvoj řečových dovedností a komunikativních kompetencích v daných okruzích a seznámení se se základy dané odborné terminologie. A to tak, aby studenti zvládli samostatné studium cizojazyčné odborné litratury a uplatnili své znalosti ve své profesní činnosti. Procvičovat pochopení shlédnutého textu pomocí předmětu MEDIA. Vést posluchače postupně k lepšímu porozumění současného francouzského jazyka a ke znalostem jeho lexikální, gramatické a idiomatické struktury. Zároveň se prohlubuje kulturní rozhled posluchače a orientace v každodenním žiivotě frankofonních zemí. |
Osnova předmětu ve vztahu k časovému rozvrhu výuky | Okruhy: 1. Přírodní vědy - obecně 2. Matematika 3. Fyzika 4. Chemie 5. Biologie 6. Sociální práce - základ 7. Sociální práce - rozšíření 8. Informační technologie 9. Výpočetní technika 10. Finance a účetnictví 11. Bankovnictví 12. Životní prostředí a péče o zdraví 13. Lidské tělo 14. Tělesná výchova a sport Pro sociální pedagogiku: 1. Člověk, hodnoty, výchova; globální výchova 2. Základy psychologie; vývojová psychologie 3. Vybrané kapitoly z pedagogiky; pedagogika volného času 4. Cesta životem, filmy, knihy, zkušenosti 5. Vztah k náboženství, životní filozofie a výběr profese 6. Týrané, zneužívané a zanedbávané osoby 7. Mládež a delikvence 8. Práce s rizikovou mládeží 9. Etapy života očima sociologie; sociální aspekt výchovy 10. Sociální pedagogika |
Literatura, na níž je předmět vystavěn | 1. Abry, D. Chalaron, M.-L. A propos de... Grenoble: Presses universitaires de Grenoble, 1991. 2. Bourachot, H. Initiation économique et sociale. Paříž: Pierre Bordas et fils, 1989. 3. Dany, M. a kol. Le francais des relations internationales 4. Le Goff, C. French for business. Paris: Hatier/Didier, 1989. 5. Pravdová, M., Pravda, M. Francouzská konverzace. Praha: SPN, 1989 6. Larousse maxi-débutants. Paris: Larousse, 1991. 7. Hebdo, švýcarský týdeník Pro sociální pedagogiku: 1. Leleux, C. L´école revue et corrigée. Bruxelles: Editions Boeck Université, 2001. 2. Pravdová, M., Pravda, M. Francouzská konverzace. Praha: SPN, 1989 3. Rosenczveig, J.-P. Enfants victimes Enfants délinguants. Paris: Balland, 1989. 4. Spitz, Ch. Questions d´adolescents. Paris: Odile Jacob, 1994. 6. Larousse maxi-débutants. Paris: Larousse, 1991. 7. Hebdo, švýcarský týdeník |
Literatura doporučená studentům | 1. Abry, D. Chalaron, M.-L. A propos de... Grenoble: Presses universitaires de Grenoble, 1991. 2. Bourachot, H. Initiation économique et sociale. Paříž: Pierre Bordas et fils, 1989. 3. Le Goff, C. French for business. Paris: Hatier/Didier, 1989. 4. Dokumenty pro francouzský jazyk na webové stránce katedry sociální pedagogiky 5. Larousse maxi-débutants. Paris: Larousse, 1991. 6. Hebdo, švýcarský týdeník 7. Internet Pro sociální pedagogiku: 1. Leleux, C. L´école revue et corrigée. Bruxelles: Editions Boeck Université, 2001. 2. Pravdová, M., Pravda, M. Francouzská konverzace. Praha: SPN, 1989 3. Rosenczveig, J.-P. Enfants victimes Enfants délinguants. Paris: Balland, 1989. 4. Spitz, Ch. Questions d´adolescents. Paris: Odile Jacob, 1994. 6. Larousse maxi-débutants. Paris: Larousse, 1991. 7. Hebdo, švýcarský týdeník 8. www.lemonde.fr |
Způsob a pravidla výsledné klasifikace předmětu | Účast na seminářích 75 %, vypracování zadaných úkolů. 1/ Seminární práce k zápočtu jako podklad pro ústní pohovor. 2/ Předložení vypracovaných cvičení a diskuse o problematice článků umístěných na webové stránce katedry sociální pedagogiky Pdf UHK. Zkouška pro sociální pedagogiku: Povinná účast na předmětu média (FJMEDI) Studium a zpracování odborných textů Osvojení si terminologie daných tematických okruhů Vypracování profesního životopisu a žádosti o stáž v zahraničí Řízená diskuse nad vybranými tématy z médií a odborných textů |