Sylabus
FJODBO - Odborný francouzský jazyk
2009

Kreditové hodnocení předmětu 4
Volně volitelný předmět ne
Garant předmětu Bouší Zdeňka
Garantující katedra AJ - Katedra anglického jazyka a literatury
Způsob ukončení předmětu zk - zkouška
Forma zkoušky pu - písemná a ústní
Rozsah výuky předmětu studium prezenční: seminář 2 hod. týdně
studium kombinované: řízené konzultace 10 hod. za semestr
Prerekvizity Předmět nemá prerekvizity
Kontraindikace Předmět nemá kontraindikace
Závislé předměty Předmět není prerekvizitou jiného předmětu
Anotace předmětu Rozvoj řečových dovedností a cijozyčné ústní a písemné komunikace je veden ve formě práce s texty jednotlivých oborů. Jsou využívány moderní technologie. Program vytvořen na míru dle potřeb a složení posluchačů.
Povinná je účast na programu Média (FJMEDI). Každou hodinu několikrát shlédnou danou zprávu a vypracují cvičení k této zprávě. Hodina je zakončena obdržením úplného přepisu zprávy a jejím shlédnutím.
Cíle předmětu a charakteristika získaných dovedností Cílem předmětu je rozvoj řečových dovedností a komunikativních kompetencích v daných okruzích a seznámení se se základy dané odborné terminologie. A to tak, aby studenti zvládli samostatné studium cizojazyčné odborné litratury a uplatnili své znalosti ve své profesní činnosti.
Procvičovat pochopení shlédnutého textu pomocí předmětu MEDIA. Vést posluchače postupně k lepšímu porozumění současného francouzského jazyka a ke znalostem jeho lexikální, gramatické a idiomatické struktury. Zároveň se prohlubuje kulturní rozhled posluchače a orientace v každodenním žiivotě frankofonních zemí.
Osnova předmětu ve vztahu k časovému rozvrhu výuky Okruhy:
1. Přírodní vědy - obecně
2. Matematika
3. Fyzika
4. Chemie
5. Biologie
6. Sociální práce - základ
7. Sociální práce - rozšíření
8. Informační technologie
9. Výpočetní technika
10. Finance a účetnictví
11. Bankovnictví
12. Životní prostředí a péče o zdraví
13. Lidské tělo
14. Tělesná výchova a sport

Pro sociální pedagogiku:
1. Člověk, hodnoty, výchova; globální výchova
2. Základy psychologie; vývojová psychologie
3. Vybrané kapitoly z pedagogiky; pedagogika volného času
4. Cesta životem, filmy, knihy, zkušenosti
5. Vztah k náboženství, životní filozofie a výběr profese
6. Týrané, zneužívané a zanedbávané osoby
7. Mládež a delikvence
8. Práce s rizikovou mládeží
9. Etapy života očima sociologie; sociální aspekt výchovy
10. Sociální pedagogika
Literatura, na níž je předmět vystavěn 1. Abry, D. Chalaron, M.-L. A propos de... Grenoble: Presses universitaires de Grenoble, 1991.
2. Bourachot, H. Initiation économique et sociale. Paříž: Pierre Bordas et fils, 1989.
3. Dany, M. a kol. Le francais des relations internationales
4. Le Goff, C. French for business. Paris: Hatier/Didier, 1989.
5. Pravdová, M., Pravda, M. Francouzská konverzace. Praha: SPN, 1989
6. Larousse maxi-débutants. Paris: Larousse, 1991.
7. Hebdo, švýcarský týdeník

Pro sociální pedagogiku:
1. Leleux, C. L´école revue et corrigée. Bruxelles: Editions Boeck Université, 2001.
2. Pravdová, M., Pravda, M. Francouzská konverzace. Praha: SPN, 1989
3. Rosenczveig, J.-P. Enfants victimes Enfants délinguants. Paris: Balland, 1989.
4. Spitz, Ch. Questions d´adolescents. Paris: Odile Jacob, 1994.
6. Larousse maxi-débutants. Paris: Larousse, 1991.
7. Hebdo, švýcarský týdeník
Literatura doporučená studentům 1. Abry, D. Chalaron, M.-L. A propos de... Grenoble: Presses universitaires de Grenoble, 1991.
2. Bourachot, H. Initiation économique et sociale. Paříž: Pierre Bordas et fils, 1989.
3. Le Goff, C. French for business. Paris: Hatier/Didier, 1989.
4. Dokumenty pro francouzský jazyk na webové stránce katedry sociální pedagogiky
5. Larousse maxi-débutants. Paris: Larousse, 1991.
6. Hebdo, švýcarský týdeník
7. Internet

Pro sociální pedagogiku:
1. Leleux, C. L´école revue et corrigée. Bruxelles: Editions Boeck Université, 2001.
2. Pravdová, M., Pravda, M. Francouzská konverzace. Praha: SPN, 1989
3. Rosenczveig, J.-P. Enfants victimes Enfants délinguants. Paris: Balland, 1989.
4. Spitz, Ch. Questions d´adolescents. Paris: Odile Jacob, 1994.
6. Larousse maxi-débutants. Paris: Larousse, 1991.
7. Hebdo, švýcarský týdeník
8. www.lemonde.fr
Způsob a pravidla výsledné klasifikace předmětu Účast na seminářích 75 %, vypracování zadaných úkolů.
1/ Seminární práce k zápočtu jako podklad pro ústní pohovor.
2/ Předložení vypracovaných cvičení a diskuse o problematice článků umístěných na webové stránce katedry sociální pedagogiky Pdf UHK.

Zkouška pro sociální pedagogiku:
Povinná účast na předmětu média (FJMEDI)
Studium a zpracování odborných textů
Osvojení si terminologie daných tematických okruhů
Vypracování profesního životopisu a žádosti o stáž v zahraničí
Řízená diskuse nad vybranými tématy z médií a odborných textů