Kreditové hodnocení předmětu | 2 |
Volně volitelný předmět | ne |
Garant předmětu | Bouší Zdeňka |
Garantující katedra | AJ - Katedra anglického jazyka a literatury |
Způsob ukončení předmětu | zk - zkouška |
Forma zkoušky | pu - písemná a ústní |
Rozsah výuky předmětu |
studium prezenční: řízené konzultace 6 hod. za semestr
studium kombinované: řízené konzultace 6 hod. za semestr |
Prerekvizity | Předmět nemá prerekvizity |
Kontraindikace | Předmět nemá kontraindikace |
Závislé předměty | Předmět není prerekvizitou jiného předmětu |
Anotace předmětu | Rozvíjení schopností francouzské ústní a písemné komunikace v běžném životě i v odborné praxi. Obohacování slovní zásoby za účelem studia odborné literatury ve francouzském jazyce. Na řízených konzultacích se studenti připravují na sepsání vlastního strukturovaného životopisu a žádosti o stáž. Konverzují o daných tématech a doplňují si své znalosti v oblasti gramatiky a vyjadřování. Povinná je účast na programu Média (FJMEDI). Studenti sledují vybrané pasáže ze zpravodajského vysílání francouzských televizních kanálů. |
Cíle předmětu a charakteristika získaných dovedností | Zajistit úroveň znalostí studentů do 3. ročníku oborového studia, aby byli schopni komunikovat písemně i ústně ve francouzštině s rodilým mluvčím. Připravit je ke studiu francouzské odborné literatury. Procvičovat pochopení slyšeného textu pomocí předmětu Media. Vést posluchače postupně k lepšímu porozumění současného francouzského jazyka a ke znalostem jeho lexikální, gramatické a idiomatické struktury. Zároveň se prohlubuje kulturní rozhled posluchače a orientace v každodenním životě frankofonních zemí. |
Osnova předmětu ve vztahu k časovému rozvrhu výuky | Při řízených konzultacích je věnována pozornost nácviku písemného a ústního projevu. Důraz je kladen na rozšiřování slovní zásoby a upevňování spisovné francouzské výslovnosti. Komunikativní metoda - konzultace probíhají ve francouzštině. Základní tématické okruhy: 1. Žít v rodině, nebo sám 2. Strukturovaný životopis, motivační dopis, žádost o stáž 3. Člověk a bydlení, druhy vzdělávání 4. Studium a výchova - rozvoj osobnosti 5. Svět v pohybu (doprava, cestování, příroda) 6. Gastronomie, nákupy a služby 7. Naše město HK 8. Praha 9. Česká republika 10. Kulturní život 11. Sportovní život 12. Politický život 13. Francie, Paříž 14. Frankofonní země |
Literatura, na níž je předmět vystavěn | 1. Capelle, G., Gidon N. Espaces 1 (učebnice). Paris: F.L.E., 1990. 2. Capelle, G., Gidon N. Espaces 1 (sešit). Paris: F.L.E., 1990. 3. Dominique, P. a kol. Le Nouveau sans frontieres 1. Paris: CLE, 1988. 4. Dominique, P. a kol. Le Nouveau sans frontieres 1. Paris: CLE, 1989. 5. www.lemonde.fr 6. L´Hebdo, švýcarský týdeník |
Literatura doporučená studentům | 1. Capelle, G., Gidon N. Espaces 1 (učebnice). Paris: F.L.E., 1990. 2. Capelle, G., Gidon N. Espaces 1 (sešit). Paris: F.L.E., 1990. 3. Dominique, P. a kol. Le Nouveau sans frontieres 1. Paris: CLE, 1988. 4. Dominique, P. a kol. Le Nouveau sans frontieres 1. Paris: CLE, 1989. 5. Pravdová, M., Pravda, M. Francouzská konverzace. Praha: SPN 1989. 6. www.lemonde.fr 7. L´Hebdo, švýcarský týdeník |
Způsob a pravidla výsledné klasifikace předmětu | Zkouška se skládá ze dvou částí: 1/ písemné 2/ ústní 1a/ test ze znalostí gramatiky a slovní zásoby na úrovni l. dílu metody Espaces - učebnice a sešit 1b/ předložení C.V., žádosti o stáž a eseje na téma současné studium a plány do budoucna 2/ Rozbor nedostatků z testu a eseje. Řízený rozhovor nad esejí a nad zprávami předmětu Media. |