Sylabus
POMAON - Politický marketing
2007

Kreditové hodnocení předmětu 4
Volně volitelný předmět ne
Garant předmětu Mozga Jaroslav
Garantující katedra KFSV - Katedra filozofie a společenských věd
Způsob ukončení předmětu zz - zápočet a zkouška
Forma zkoušky pu - písemná a ústní
Rozsah výuky předmětu studium prezenční: přednáška 1 hod. týdně
studium prezenční: seminář 1 hod. týdně
studium kombinované: přednáška 1 hod. týdně
studium kombinované: seminář 1 hod. týdně
Prerekvizity Předmět nemá prerekvizity
Kontraindikace Předmět nemá kontraindikace
Závislé předměty Předmět není prerekvizitou jiného předmětu
Anotace předmětu Předmět seznamuje posluchače s nástroji politického marketingu včetně modelových případů jeho praktické využitelnosti v systému politického rozhodování. Znalosti z předmětu jsou využitelné ve výuce občanské výchovy i základů společenských věd.
Cíle předmětu a charakteristika získaných dovedností Cílem je posluchači představit nástroje politického marketingu a jeho praktickou využitelnost/neužitelnost v systému politického rozhodování.
Osnova předmětu ve vztahu k časovému rozvrhu výuky Politicko-ekonomický systém a role marketingu
Porovnání business marketingu a politického marketingu
Nástroje marketingu
Model chování spotřebitele a model chování voliče
Reklama v politice
Styly klamání
Výzkum veřejného mínění
Tvorba a hodnocení dotazníků
Marketingová komunikace s voliči (PR, kampaně apod.)
Politické rozhodování strategie politického marketingu
Literatura, na níž je předmět vystavěn J. Benčo: Chování a postoje politiků v předvolebním období. Evropsky polytechnický institut, Kunovice, 2006
E. Bradová: Od lokálních mítinků k politickému marketingu. Mezinárodní politologický institut, Masarykova univerzita, Brno, 2005
A. Jablonski: Politický marketing. Banister and Principal, Brno, 2006
Literatura doporučená studentům J. Benčo: Chování a postoje politiků v předvolebním období. Evropsky polytechnický institut, Kunovice, 2006
E. Bradová: Od lokálních mítinků k politickému marketingu. Mezinárodní politologický institut, Masarykova univerzita, Brno, 2005
A. Jablonski: Politický marketing. Banister and Principal, Brno, 2006
Způsob a pravidla výsledné klasifikace předmětu Požadavky na zápočet
Během semestru každý tým (3-4 lidé) bude průběžně zpracovávat projekt podle výběru:
­ volební kampaň podle různého stranického zaměření
­ vytváření image kandidáta
­ strategie PR a politické reklamy
­ vypracování zadání studie hodnocení popularity kandidátů/strany
­ podle dohody
Zápočet bude udělen po prezentaci projektu.

Požadavky na zkoušku
Ke zkoušce je třeba připravit esej problémově zaměřenou na vypsaná (dohodnutá témata). Esej by měla mít minimálně šest stránek, řádkování maximálně 1,5 a standardní styl písma. Zkouška spočívá v obhajobě eseje (předkládá se před zkouškou) s tematicky zaměřenými otázkami o politickém marketingu.