Kreditové hodnocení předmětu | 2 |
Volně volitelný předmět | ne |
Garant předmětu | Doležalová Jana |
Garantující katedra | PP - Katedra pedagogiky a psychologie |
Způsob ukončení předmětu | zk - zkouška |
Forma zkoušky | u - ústní |
Rozsah výuky předmětu |
studium prezenční: přednáška 1 hod. týdně
|
Prerekvizity | Předmět nemá prerekvizity |
Kontraindikace | Předmět nemá kontraindikace |
Závislé předměty | Předmět není prerekvizitou jiného předmětu |
Anotace předmětu | V předmětu se studenti seznámí s východisky, podmínkami a se zásadami tvorby školního vzdělávacího programu (ŠVP) a jeho strukturou. Poznatky budou aplikovat ve tvorbě všech částí ŠVP fiktivní školy. |
Cíle předmětu a charakteristika získaných dovedností | Studenti budou znát pojetí rámcových vzdělávacích programů a budou ovládat postupy pro tvorbu, realizaci a vyhodnocování školních vzdělávacích programů. |
Osnova předmětu ve vztahu k časovému rozvrhu výuky | 1. Proměny doby - proměny výuky 2. Rámcový vzdělávací program a školní vzdělávací program - charakterisitka, struktura, principy a tendence. Týmová práce na škole. 3. Charakteristika školy, metody vstupní autoevaluace 4. Tvorba učebního plánu a učebních osnov. Klíčové kompetence a očekávané výstupy. 5. Průřezová témata 6. Hodnocení žáka a autoevaluace školy |
Literatura, na níž je předmět vystavěn | kol. Manuál ke tvorbě školního vzdělávacího programu ZŠ. Praha: VÚP, 2005. kol. Rámcový vzdělávací program pro základní školy. Praha: VÚP, 2005. kol. Rámcový vzdělávací program pro střední školy. (pracovní verze) |
Literatura doporučená studentům | PASCH, M. a kol.Od vzdělávacího programu k vyučovací hodině. Praha: Portál, 1998. |
Způsob a pravidla výsledné klasifikace předmětu | Studenti předloží školní vzdělávací program fiktivní školy. Budou umět odpovědět na tematické okruhy otázek, které odpovídají osnově předmětu. |