Sylabus
RVPVP - Rámcový vzdělávací program v praxi školy
2009

Kreditové hodnocení předmětu 2
Volně volitelný předmět ne
Garant předmětu Doležalová Jana
Garantující katedra PP - Katedra pedagogiky a psychologie
Způsob ukončení předmětu zk - zkouška
Forma zkoušky u - ústní
Rozsah výuky předmětu studium prezenční: přednáška 1 hod. týdně
Prerekvizity Předmět nemá prerekvizity
Kontraindikace Předmět nemá kontraindikace
Závislé předměty Předmět není prerekvizitou jiného předmětu
Anotace předmětu V předmětu se studenti seznámí s východisky, podmínkami a se zásadami tvorby školního vzdělávacího programu (ŠVP) a jeho strukturou. Poznatky budou aplikovat ve tvorbě všech částí ŠVP fiktivní školy.
Cíle předmětu a charakteristika získaných dovedností Studenti budou znát pojetí rámcových vzdělávacích programů a budou ovládat postupy pro tvorbu, realizaci a vyhodnocování školních vzdělávacích programů.
Osnova předmětu ve vztahu k časovému rozvrhu výuky 1. Proměny doby - proměny výuky
2. Rámcový vzdělávací program a školní vzdělávací program - charakterisitka, struktura, principy a tendence. Týmová práce na škole.
3. Charakteristika školy, metody vstupní autoevaluace
4. Tvorba učebního plánu a učebních osnov. Klíčové kompetence a očekávané výstupy.
5. Průřezová témata
6. Hodnocení žáka a autoevaluace školy
Literatura, na níž je předmět vystavěn kol. Manuál ke tvorbě školního vzdělávacího programu ZŠ. Praha: VÚP, 2005.
kol. Rámcový vzdělávací program pro základní školy. Praha: VÚP, 2005.
kol. Rámcový vzdělávací program pro střední školy. (pracovní verze)
Literatura doporučená studentům PASCH, M. a kol.Od vzdělávacího programu k vyučovací hodině. Praha: Portál, 1998.
Způsob a pravidla výsledné klasifikace předmětu Studenti předloží školní vzdělávací program fiktivní školy. Budou umět odpovědět na tematické okruhy otázek, které odpovídají osnově předmětu.