| Kreditové hodnocení předmětu | 3 |
| Volně volitelný předmět | ne |
| Garant předmětu | Paleček Martin |
| Garantující katedra | KFSV - Katedra filozofie a společenských věd |
| Způsob ukončení předmětu | z - zápočet |
| Forma zkoušky | - - - |
| Rozsah výuky předmětu |
studium prezenční: přednáška 1 hod. týdně
studium prezenční: seminář 1 hod. týdně |
| Prerekvizity | Předmět nemá prerekvizity |
| Kontraindikace | Předmět nemá kontraindikace |
| Závislé předměty | Předmět není prerekvizitou jiného předmětu |
| Anotace předmětu | Úvod do filozofie (předmět a struktura filozofie). Základy filozofické noetiky, ontologie a antropologie. Etika. Teologie. Aktuální otázky filozofie (filozofie VR aj.) |
| Cíle předmětu a charakteristika získaných dovedností | Úvod do filozofie (předmět a struktura filozofie). Základy filozofické noetiky, ontologie a antropologie. Etika. Teologie. Aktuální otázky filozofie (filozofie VR aj.) |
| Osnova předmětu ve vztahu k časovému rozvrhu výuky | Úvod do filozofie (předmět a struktura filozofie). Základy filozofické noetiky, ontologie a antropologie. Etika. Teologie. Aktuální otázky filozofie (filozofie VR aj.) |
| Literatura, na níž je předmět vystavěn | 1. ANZENBACHER, A.: Úvod do filozofie. Praha 1990, 305 s. 2. BLECHA, I.: Základní problémy filozofie. Olomouc 1992, 85 s. 3. FUCHS, J.: Filozofie. Úvod do filozofie. Praha 1993, 191 s. 4. FUNDA, O. A.: Úvod do filozofického tázání. Plzeň 1995, 70 s. 5. FÜRST, M.: Filozofie. Praha, Fortuna 1994, 170 s. 6. JASPERS, K.: Úvod do filozofie. Praha 1996. 7. MICHÁLEK, J.: Co je filozofie. Praha 1992. 8. PECKA, D.: Úvod do filozofie. Praha, UK (KF KTF) 1994, 70 s. 9. PETŘÍČEK, M.: Úvod do současné filozofie. Praha 1991, 91 s. 10. SCHLEGELOVÁ, J.: Základy filozofie. Praha 1991, 93 s. |
| Literatura doporučená studentům | Úvod do filozofie (předmět a struktura filozofie). Základy filozofické noetiky, ontologie a antropologie. Etika. Teologie. Aktuální otázky filozofie (filozofie VR aj.) |
| Způsob a pravidla výsledné klasifikace předmětu | Dle instrukcí vyučujícího. |