Sylabus
TDVZ - Technologie distančního vzdělávání
2009

Kreditové hodnocení předmětu 2
Volně volitelný předmět ne
Garant předmětu Nikl Jiří
Garantující katedra INF - Katedra kybernetiky
Způsob ukončení předmětu z - zápočet
Forma zkoušky - - -
Rozsah výuky předmětu studium prezenční: seminář 2 hod. týdně
Prerekvizity Předmět nemá prerekvizity
Kontraindikace Předmět nemá kontraindikace
Závislé předměty Předmět není prerekvizitou jiného předmětu
Anotace předmětu Problematika distančního vzdělávání (DiV) . Využití autorského systému Macromedia Authorware pro konstrukci učebních opor distančního vzdělávání – tvorba učebních opor s využitím typologie učebních úloh.
Cíle předmětu a charakteristika získaných dovedností Posluchači (neprogramátoři) charakterizují obsah základních pojmů z oblasti DiV. Vytvoří v autorském systému prezentaci a učební opory procvičovacího typu.
Osnova předmětu ve vztahu k časovému rozvrhu výuky Vymezení základních pojmů distančního vzdělávání .
Praktické dovednosti:
Ovládání autorského systému MAW, vytváření prezentací a interaktivních aplikací (procvičovací didaktické testy) v MAW.
Literatura, na níž je předmět vystavěn Dvořáková, E. Několik poznámek o distančním vzdělávání. Liberec : TUL, 1999.
Kol.: Implementing And Managing Flexible Learning.
London : Pitman Publishing.
Průcha, J. Míka, J. Distanční studium v otázkách. (průvodce studujících - zájemců o studium. Praha : NSCDV, 2000. ISBN 80-86302-16-4.
Průcha, J. Míka, J. Glosář distančního vzdělávání. Praha : NCDV, 1998.
Zlámalová, H. Úvod do distančního vzdělávání (studijní text pilotního kurzu). Modul 10 PGS „Řízení vysokých škol . Phare. Praha : CSVŠ, 1999.
Literatura doporučená studentům Průcha, J. Míka, J. Distanční studium v otázkách. (průvodce studujících - zájemců o studium. Praha : NSCDV, 2000. ISBN 80-86302-16-4.
http://www.digitalmedia.cz
Způsob a pravidla výsledné klasifikace předmětu Pravidelná aktivita v seminářích. Konstrukce 7 programo- vaných učebních opor v autorském systému MAW – vypálení na CD, obhájení didaktických aspektů aplikací.