| Kreditové hodnocení předmětu | 3 | ||
| Volně volitelný předmět | ne | ||
| Garant předmětu | Bouší Zdeňka | ||
| Garantující katedra | AJ - Katedra anglického jazyka a literatury | ||
| Způsob ukončení předmětu | zk - zkouška | ||
| Forma zkoušky | pu - písemná a ústní | ||
| Rozsah výuky předmětu |
studium prezenční: seminář 2 hod. týdně
studium kombinované: řízené konzultace 8 hod. za semestr |
||
| Prerekvizity |
|
||
| Kontraindikace | Předmět nemá kontraindikace | ||
| Závislé předměty | Předmět není prerekvizitou jiného předmětu | ||
| Anotace předmětu | Studenti jsou připravováni, aby byli schopni komunikovat písemně i ústně ve francouzštině na daná témata. Prohlubují si znalosti francouzské gramatiky, rozvíjí se slovní zásoba a provádí fonetická korekce. Studenti jsou vedeni ke studiu odborné literatury ve francouzském jazyce. Výuka je vedena ve francouzštině. | ||
| Cíle předmětu a charakteristika získaných dovedností | Zajistit úroveň znalostí studentů tak, aby byli schopni komunikovat písemně i ústně ve francouzštině s rodilým mluvčím. Připravit je ke studiu francouzské odborné literatury. Vést posluchače k lepšímu porozumění současnému francouzskému jazyku a k získání znalostí jeho lexikální, gramatické a idiomatické struktury. Evropský rámec – úroveň A2/B1 |
||
| Osnova předmětu ve vztahu k časovému rozvrhu výuky | Rozsah 7. – 12. lekce Connexions 1: 1. Nakreslit plán, sestavit itinerář (místo, rozkazovací způsob, stažení členu) 2. Město, kultura (slovesa: faire, faire plaisir, offrir), řadové číslovky 3. Můj domov, osobní dopis (zájmena přivlastňovací, passé-composé, sloveso: devoir) 4. Třídění odpadů, informační leták (barvy, materiál) 5. Volný čas Francouzů, francouzská píseň (rodina, zájmeno y, ukazovací zájmena) 6. Propagační materiál cestování: Francie a svět (předložky u názvů měst, zemí, kontinentů) 7. Denní program (otázka inverzí, ne … que, zvratná slovesa) 8. Lidské tělo (vazba pour + infinitiv, sloveso: sortir, čtyři roční období) 9. Francouzi a četba (román, napsat dopis – vyprávění události) 10. Frankofonie (porozumění úryvku z frankofonní literatury 11. Plány do budoucna, vypravování (budoucí čas prostý, označení času, „subjonctif présent“) 12. Přátelství (popis osoby) 13. Počasí (zprávy o počasí) 14. Motivační dopis |
||
| Literatura, na níž je předmět vystavěn | 1. Girardet, J., Gridlig, J. M. Panorama 1. Paris: CLE International, 1996. 2. Janešová, J. Praktický kurs francouzské výslovnosti. Praha: Leda, 1995. 3. Mérieux, R., Loiseau, Y. Connexions 1. Paris: Didier, 2004. 4. Pravdová, M., Pravda, M. Francouzská konverzace. Praha: SPN, 1989. 5. www.eu.int 6. www.lemonde.fr 7. www.tv5.org |
||
| Literatura doporučená studentům | 1. Girardet, J., Gridlig, J. M. Panorama 1. Paris: CLE International, 1996. 2. Janešová, J. Praktický kurs francouzské výslovnosti. Praha: Leda, 1995. 3. Mérieux, R., Loiseau, Y. Connexions 1. Paris: Didier, 2004. 4. Pravdová, M., Pravda, M. Francouzská konverzace. Praha: SPN, 1989. 5. www.eu.int 6. www.lemonde.fr 7. www.tv5.org |
||
| Způsob a pravidla výsledné klasifikace předmětu | 75 % účast na seminářích, motivační dopis, ústní zkouška založená na úspěšném testu |