Sylabus
FJVSEOB2 - Všeobecný francouzský jazyk 2
2011

Kreditové hodnocení předmětu 3
Volně volitelný předmět ne
Garant předmětu Bouší Zdeňka
Garantující katedra AJ - Katedra anglického jazyka a literatury
Způsob ukončení předmětu zk - zkouška
Forma zkoušky pu - písemná a ústní
Rozsah výuky předmětu studium prezenční: seminář 2 hod. týdně
studium kombinované: řízené konzultace 8 hod. za semestr
Prerekvizity
FJVSEOB1 Všeobecný francouzský jazyk 1
Kontraindikace Předmět nemá kontraindikace
Závislé předměty Předmět není prerekvizitou jiného předmětu
Anotace předmětu Studenti jsou připravováni, aby byli schopni komunikovat písemně i ústně ve francouzštině na daná témata. Prohlubují si znalosti francouzské gramatiky, rozvíjí se slovní zásoba a provádí fonetická korekce. Studenti jsou vedeni ke studiu odborné literatury ve francouzském jazyce. Výuka je vedena ve francouzštině.
Cíle předmětu a charakteristika získaných dovedností Zajistit úroveň znalostí studentů tak, aby byli schopni komunikovat písemně i ústně ve francouzštině s rodilým mluvčím. Připravit je ke studiu francouzské odborné literatury.
Vést posluchače k lepšímu porozumění současnému francouzskému jazyku a k získání znalostí jeho lexikální, gramatické a idiomatické struktury. Evropský rámec – úroveň A2/B1
Osnova předmětu ve vztahu k časovému rozvrhu výuky Rozsah 7. – 12. lekce Connexions 1:
1. Nakreslit plán, sestavit itinerář (místo, rozkazovací způsob, stažení členu)
2. Město, kultura (slovesa: faire, faire plaisir, offrir), řadové číslovky
3. Můj domov, osobní dopis (zájmena přivlastňovací, passé-composé, sloveso: devoir)
4. Třídění odpadů, informační leták (barvy, materiál)
5. Volný čas Francouzů, francouzská píseň (rodina, zájmeno y, ukazovací zájmena)
6. Propagační materiál cestování: Francie a svět (předložky u názvů měst, zemí, kontinentů)
7. Denní program (otázka inverzí, ne … que, zvratná slovesa)
8. Lidské tělo (vazba pour + infinitiv, sloveso: sortir, čtyři roční období)
9. Francouzi a četba (román, napsat dopis – vyprávění události)
10. Frankofonie (porozumění úryvku z frankofonní literatury
11. Plány do budoucna, vypravování (budoucí čas prostý, označení času, „subjonctif présent“)
12. Přátelství (popis osoby)
13. Počasí (zprávy o počasí)
14. Motivační dopis
Literatura, na níž je předmět vystavěn 1. Girardet, J., Gridlig, J. M. Panorama 1. Paris: CLE International, 1996.
2. Janešová, J. Praktický kurs francouzské výslovnosti. Praha: Leda, 1995.
3. Mérieux, R., Loiseau, Y. Connexions 1. Paris: Didier, 2004.
4. Pravdová, M., Pravda, M. Francouzská konverzace. Praha: SPN, 1989.
5. www.eu.int
6. www.lemonde.fr
7. www.tv5.org

Literatura doporučená studentům 1. Girardet, J., Gridlig, J. M. Panorama 1. Paris: CLE International, 1996.
2. Janešová, J. Praktický kurs francouzské výslovnosti. Praha: Leda, 1995.
3. Mérieux, R., Loiseau, Y. Connexions 1. Paris: Didier, 2004.
4. Pravdová, M., Pravda, M. Francouzská konverzace. Praha: SPN, 1989.
5. www.eu.int
6. www.lemonde.fr
7. www.tv5.org

Způsob a pravidla výsledné klasifikace předmětu 75 % účast na seminářích, motivační dopis, ústní zkouška založená na úspěšném testu