Sylabus
GYMCVIC - Gymnastická cvičení
2020

Kreditové hodnocení předmětu 1
Volně volitelný předmět ne
Garant předmětu Dostálová Radka
Garantující katedra TV - Katedra tělesné výchovy a sportu
Způsob ukončení předmětu z - zápočet
Forma zkoušky - - -
Rozsah výuky předmětu studium celoživotní: cvičení 1 hod. týdně
Prerekvizity Předmět nemá prerekvizity
Kontraindikace Předmět nemá kontraindikace
Závislé předměty Předmět není prerekvizitou jiného předmětu
Anotace předmětu Získat zásobník činností a tělesných cvičení z oblasti akrobatických cvičení a cvičení základní gymnastiky. Spojit získané dovednosti v oblasti základní motoriky a akrobatických cvičení k vytváření pohybově náročnějších celků. Rozvíjet pohybovou představu vhodným slovním doprovodem.
Seznámení s nářadím.
V IS/STAG se jedná o předmět KTVS/PMGCV.
Cíle předmětu a charakteristika získaných dovedností Cílem předmětu jsou gymnastická cvičení - základní gymnastiky, sportovní gymnastiky, zaměřující se na rozvoj schopností a osvojování dovedností, vedoucí k překonání strachu. Důraz je kladen na získání představy základních pohybů jednotlivých částí těla i těla jako celku a ovládání základů gymnastického názvosloví.
Osnova předmětu ve vztahu k časovému rozvrhu výuky 1. Zdravotní problémy akrobatických cvičení u dětí předškolního věku.
2. Technika základních akrobatických prvků.
3. Průpravná cvičení.
4. Základní postoje a polohy, změny postojů, pohyby do postojů.
5. Zpevňovací průpravná cvičení.
6. Obratnostní cviky.
7. Rovnovážná cvičení.
8. Kotouly. Spojení kotoulů a prvky základní motoriky.
9. Rotační cvičení.
10. Gymnastické hry a soutěže.
11. Organizace gymnastických cvičení
12. Posilovací cvičení.
13. Cvičení s využitím vhodného nářadí.
Literatura, na níž je předmět vystavěn Strassmeier. W. Cvičení pro děti raného věku. Praha: Portál, 1996.
Dvořáková, Hana. Cvičíme a hrajeme si. Olomouc, 1995.
Appelt, Karel. Gymnastické hry. Praha, 1970.
Appelt, Karel. Gymnastické názvosloví.. 2. vyd. Praha, 1988.
Adamírová J. Hravá a zábavná výchova pohybem. Praha, 1995.
Krištofič, Jaroslav. Pohybová příprava dětí. 1. vyd. Praha, 2006. ISBN 80-247-1636-4 .
Perič, Tomáš. Sportovní příprava dětí. 2., dopl. vyd. Praha, 2008. ISBN 978-80-247-2643-4.
Claycomb, Patty. Školka plná zábavy. Praha, 1996. ISBN 80-7178-069-3.
Literatura doporučená studentům Strassmeier. W. Cvičení pro děti raného věku. Praha: Portál, 1996.
Dvořáková, Hana. Cvičíme a hrajeme si. Olomouc, 1995.
Appelt, Karel. Gymnastické hry. Praha, 1970.
Appelt, Karel. Gymnastické názvosloví.. 2. vyd. Praha, 1988.
Adamírová J. Hravá a zábavná výchova pohybem. Praha, 1995.
Krištofič, Jaroslav. Pohybová příprava dětí. 1. vyd. Praha, 2006. ISBN 80-247-1636-4 .
Perič, Tomáš. Sportovní příprava dětí. 2., dopl. vyd. Praha, 2008. ISBN 978-80-247-2643-4.
Claycomb, Patty. Školka plná zábavy. Praha, 1996. ISBN 80-7178-069-3.
Způsob a pravidla výsledné klasifikace předmětu - 80 % aktivní účast na výuce
- Zpracování seminární práce - rozcvičení
- vedení úvodní, rušné a průpravné části hodiny (s využitím tradičního nebo neobvyklého náčiní a vhodné motivace pro předškolní děti)
- splnění praktického zápočtového požadavku - sestava na lavičce a sestava na akrobacii
- Na praktické zápočty má student nárok na 2 pokusy/termíny, v případě 2. nebo 3. zápisu předmětu po dohodě s vyučujícím lze umožnit 3. pokus.
Opakovaný zápis předmětu
1. zápis předmětu - plnění předmětu v plném rozsahu.
2. zápis předmětu - uznání dílčích zápočtů pouze v případě splněné více, jak poloviny požadavků, docházka 50%.
3. zápis předmětu - plnění předmětu v plném rozsahu, ve výjimečných (zranění, nemoc) případech rozsah plnění předmětu dle rozhodnutí vedení katedry.