Sylabus
ICTDSTS - Digitální strategie školy
2025

Kreditové hodnocení předmětu 6
Volně volitelný předmět ne
Garant předmětu Němec Radek
Garantující katedra TP - Katedra technických předmětů
Způsob ukončení předmětu z - zápočet
Forma zkoušky - - -
Rozsah výuky předmětu studium celoživotní: distanční výuka 12 hod. za semestr
studium celoživotní: kurz 3 hod. za semestr
Prerekvizity Předmět nemá prerekvizity
Kontraindikace Předmět nemá kontraindikace
Závislé předměty Předmět není prerekvizitou jiného předmětu
Anotace předmětu Absolvent studia tohoto předmětu je vybaven kompetencemi:
a) facilitovat proces tvorby digitální strategie školy,
b) zajišťovat pravidelnou reflexi a vyhodnocování digitální strategie školy.
V rámci kurzu v LMS Moodle jsou zpracována a dána účastníkům k dispozici následující témata:
1. Revize digitální strategie školy (2 hodiny)
2. Vize digitální strategie školy (3 hodiny)
3. Nakupování digitálních technologií (3 hodiny)
4. Školení využívání digitálních technologií pedagogickými pracovníky (3 hodiny)
5. Správa a údržba digitálních technologií (4 hodiny)
Tento předmět a další dva předměty jsou realizovány distanční on-line formou. Prezenční tutoriály
slouží pouze ke stručnému úvodu do vybraných témat a k řešení záležitostí týkajících se organizace
studia daného předmětu.
Cíle předmětu a charakteristika získaných dovedností  
Osnova předmětu ve vztahu k časovému rozvrhu výuky V rámci kurzu v LMS Moodle jsou zpracována a dána účastníkům k dispozici následující témata:
1. Revize digitální strategie školy (2 hodiny)
2. Vize digitální strategie školy (3 hodiny)
3. Nakupování digitálních technologií (3 hodiny)
4. Školení využívání digitálních technologií pedagogickými pracovníky (3 hodiny)
5. Správa a údržba digitálních technologií (4 hodiny)
Tento předmět a další dva předměty jsou realizovány distanční on-line formou. Prezenční tutoriály
slouží pouze ke stručnému úvodu do vybraných témat a k řešení záležitostí týkajících se organizace
studia daného předmětu.
Literatura, na níž je předmět vystavěn Povinná literatura:
• HAUSNER, M., A KOL. Digitální nástroje a učitelé. Praha: Národní institut pro další
vzdělávání, 2015. ISBN 978-80-88058-78-6.
• DROTÁR, P. Využívání informačních technologií ve výuce. Praha, 2008. ISBN 978-80-
904187-2-1.
Literatura doporučená studentům Doporučená literatura:
• AYRE, J. (ed.). Pořiďme si interaktivní tabuli – rady a doporučení. Praha, Dům
zahraničních služeb, 2012. (Přeloženo z anglického originálu, vydaného v Bruselu
organizací European Schoolnet 2011.) ISBN 978-80-87335-39-0.
Studijní pomůcky:
• Účastníci mají k dispozici online kurz v Moodle na adrese https://kurzy.uhk.cz
Způsob a pravidla výsledné klasifikace předmětu zápočet