| Kreditové hodnocení předmětu | 4 |
| Volně volitelný předmět | ne |
| Garant předmětu | Hubálovský Štěpán |
| Garantující katedra | TP - Katedra technických předmětů |
| Způsob ukončení předmětu | z - zápočet |
| Forma zkoušky | - - - |
| Rozsah výuky předmětu |
studium celoživotní: seminář 9 hod. za semestr
|
| Prerekvizity | Předmět nemá prerekvizity |
| Kontraindikace | Předmět nemá kontraindikace |
| Závislé předměty | Předmět není prerekvizitou jiného předmětu |
| Anotace předmětu | Absolvent studia tohoto předmětu je vybaven kompetencemi: a) orientovat se v různých metodách vzdělávání ve vzdělávacích oblastech Člověk a příroda a Matematika s ohledem na nové vědecké poznatky a aktuální technický vývoj, b) orientovat se v oblasti moderních digitálních technologií používaných ve výuce a při učení se přírodovědným předmětům a matematice, c) erudovaně doporučit vybrané metody a nástroje učitelům přírodovědných předmětů a matematiky a poskytnout jim podporu při jejich využívání. Budou prezentována a procvičována následující témata: 1. Digitální technologie ve výuce biologie, aplikace pro určování přírodnin, anatomické atlasy (2 hodiny) 2. Digitální technologie ve výuce fyziky, systémy pro modelování fyzikálních dějů a jevů (1 hodina) 3. Digitální technologie ve výuce astronomie, možnosti moderních digitálních planetárií (1 hodina) 4. Digitální technologie ve výuce chemie, modely atomů a molekul, simulace chemických reakcí (2 hodiny) 5. Digitální technologie a výpočty v matematice a přírodních vědách, systémy počítačové algebry, pokročilé výpočetní možnosti tabulkového procesoru (2 hodiny) 6. Digitální technologie a geometrie, systémy dynamické geometrie (1 hodina) |
| Cíle předmětu a charakteristika získaných dovedností | |
| Osnova předmětu ve vztahu k časovému rozvrhu výuky | Budou prezentována a procvičována následující témata: 1. Digitální technologie ve výuce biologie, aplikace pro určování přírodnin, anatomické atlasy (2 hodiny) 2. Digitální technologie ve výuce fyziky, systémy pro modelování fyzikálních dějů a jevů (1 hodina) 3. Digitální technologie ve výuce astronomie, možnosti moderních digitálních planetárií (1 hodina) 4. Digitální technologie ve výuce chemie, modely atomů a molekul, simulace chemických reakcí (2 hodiny) 5. Digitální technologie a výpočty v matematice a přírodních vědách, systémy počítačové algebry, pokročilé výpočetní možnosti tabulkového procesoru (2 hodiny) 6. Digitální technologie a geometrie, systémy dynamické geometrie (1 hodina) |
| Literatura, na níž je předmět vystavěn | Povinná literatura: • SEMENCOVÁ, B. Využití ICT technologií ve výuce přírodopisu/biologie. Praha, PedF UK, 2019. Diplomová práce, vedoucí práce L. HLAVÁČOVÁ. • DRAHOŠ, Z., FIALA, M. Počítač ve výuce fyziky. Praha, Generation Europe, 2020. ISBN 978-80-904974-1-2. • OLŠAVSKÁ, L. Systém počítačové algebry Maxima. Plzeň, FPe ZČU, 2015. Bakalářská práce, vedoucí práce L. HONZÍK. • GERGELITSOVÁ, Š. Počítač ve výuce nejen geometrie Průvodce Geogebrou. Praha, Generation Europe, 2012. ISBN 978-80-904974-3-6. |
| Literatura doporučená studentům | |
| Způsob a pravidla výsledné klasifikace předmětu | zápočet |