Sylabus
ICTDTPP - Digitální technologie a DVPP
2025

Kreditové hodnocení předmětu 6
Volně volitelný předmět ne
Garant předmětu Coufal Petr
Garantující katedra TP - Katedra technických předmětů
Způsob ukončení předmětu z - zápočet
Forma zkoušky - - -
Rozsah výuky předmětu studium celoživotní: distanční výuka 12 hod. za semestr
studium celoživotní: kurz 3 hod. za semestr
Prerekvizity Předmět nemá prerekvizity
Kontraindikace Předmět nemá kontraindikace
Závislé předměty Předmět není prerekvizitou jiného předmětu
Anotace předmětu Absolvent studia tohoto předmětu je vybaven kompetencí:
koordinovat a aktivně podporovat další vzdělávání pedagogický pracovníků s využitím digitálních
technologií.
V rámci kurzu v LMS Moodle jsou zpracována a dána účastníkům k dispozici následující témata:
1. Studium v oblasti využívání digitálních technologií v pedagogické praxi (3 hodiny)
2. Organizace a zajištění vzdělávacích akcí pro pedagogické pracovníky (3 hodiny)
3. Kurzy DVPP v oblasti digitálních technologií (3 hodiny)
4. Sdílení zkušeností a motivace k dalšímu vzdělávání pedagogických pracovníků (3 hodiny)
5. Rozvoj digitální kompetence pedagogických pracovníků (3 hodiny)
Tento předmět a další dva předměty jsou realizovány distanční on-line formou. Prezenční tutoriály
slouží pouze ke stručnému úvodu do vybraných témat a k řešení záležitostí týkajících se organizace
studia daného předmětu.
Cíle předmětu a charakteristika získaných dovedností  
Osnova předmětu ve vztahu k časovému rozvrhu výuky
V rámci kurzu v LMS Moodle jsou zpracována a dána účastníkům k dispozici následující témata:
1. Studium v oblasti využívání digitálních technologií v pedagogické praxi (3 hodiny)
2. Organizace a zajištění vzdělávacích akcí pro pedagogické pracovníky (3 hodiny)
3. Kurzy DVPP v oblasti digitálních technologií (3 hodiny)
4. Sdílení zkušeností a motivace k dalšímu vzdělávání pedagogických pracovníků (3 hodiny)
5. Rozvoj digitální kompetence pedagogických pracovníků (3 hodiny)
Literatura, na níž je předmět vystavěn Povinná literatura:
• HAUSNER, M., A KOL. Digitální nástroje a učitelé. Praha: Národní institut pro další
vzdělávání, 2015. ISBN 978-80-88058-78-6.
Literatura doporučená studentům
Doporučená literatura:
• ČERNÝ, M. Webináře (nejen) ve škole: teorie, praxe, zkušenosti. Praha: Národní
pedagogický institut České republiky, 2020. ISBN 978-80-7578-034-8.
• Příklady dobré praxe. [cit. 2023-04-20]. Dostupné z: https://digitalnikompetence.cz/priklady-dobrepraxe/
• Webináře Kabinet Informatika a ICT. [cit. 2023-04-20]. Dostupné z:
https://www.youtube.com/playlist?list=PLTjy0wp0FlbEom8Vz9FfViPbAxKUmrApo
Studijní pomůcky:
• Účastníci budou mít k dispozici online kurz v Moodle na adrese https://kurzy.uhk.cz
Způsob a pravidla výsledné klasifikace předmětu zápočet