Sylabus
ICTDTSP - Digitální technologie ve výuce společenskovědních předmětů a jazyků
2025

Kreditové hodnocení předmětu 4
Volně volitelný předmět ne
Garant předmětu Coufal Petr
Garantující katedra TP - Katedra technických předmětů
Způsob ukončení předmětu z - zápočet
Forma zkoušky - - -
Rozsah výuky předmětu studium celoživotní: seminář 9 hod. za semestr
Prerekvizity Předmět nemá prerekvizity
Kontraindikace Předmět nemá kontraindikace
Závislé předměty Předmět není prerekvizitou jiného předmětu
Anotace předmětu Absolvent studia tohoto předmětu je vybaven kompetencemi:
a) orientovat se v různých metodách vzdělávání ve vzdělávacích oblastech Člověk a společnost
a Jazyk a jazyková komunikace s ohledem na nové vědecké poznatky a aktuální technický
vývoj,
b) orientovat se v oblasti moderních digitálních technologií používaných ve výuce a při učení
se společenskovědním předmětům, mateřskému jazyku a cizím jazykům,
c) erudovaně doporučit vybrané metody a nástroje učitelům společenskovědních předmětů
a jazyků a poskytnout jim podporu při jejich využívání.
Budou prezentována a procvičována následující témata:
1. Využití tabletů ve výuce společenskovědních předmětů a jazyků (2 hodiny)
2. BYOD ve výuce společenskovědních předmětů a jazyků (1 hodiny)
3. Využití interaktivní tabule ve výuce společenskovědních předmětů a jazyků (1 hodiny)
4. Výukové aplikace a online nástroje pro mobilní telefony a tablety (2 hodiny)
5. Digitální technologie pro moderní jazykové učebny (1 hodiny)
6. Webové aplikace a online nástroje pro online výuku společenskovědních předmětů a jazyků
(2 hodiny)
Cíle předmětu a charakteristika získaných dovedností  
Osnova předmětu ve vztahu k časovému rozvrhu výuky
Budou prezentována a procvičována následující témata:
1. Využití tabletů ve výuce společenskovědních předmětů a jazyků (2 hodiny)
2. BYOD ve výuce společenskovědních předmětů a jazyků (1 hodiny)
3. Využití interaktivní tabule ve výuce společenskovědních předmětů a jazyků (1 hodiny)
4. Výukové aplikace a online nástroje pro mobilní telefony a tablety (2 hodiny)
5. Digitální technologie pro moderní jazykové učebny (1 hodiny)
6. Webové aplikace a online nástroje pro online výuku společenskovědních předmětů a jazyků
(2 hodiny)
Literatura, na níž je předmět vystavěn Povinná literatura:
• ZOUNEK, J., SUDICKÝ, P. E-learning: učení (se) s online technologiemi. 1. vyd. Praha:
Wolters Kluwer, 2012. ISBN 978-80-7357-903-6.
Literatura doporučená studentům Doporučená literatura:
• ČERNÝ, M. Webináře (nejen) ve škole: teorie, praxe, zkušenosti. Praha: Národní
pedagogický institut České republiky, 2020. ISBN 978-80-7578-034-8.
• BUŠOVÁ, L. Interaktivní tabule ve vyučování. Český jazyk a literatura, 2009-2010, r. 60, č.
1, s. 32–35. ISSN 0009-0786.
• DROTÁR, P. Využívání informačních technologií ve výuce. Praha, 2008. ISBN 978-80-
904187-2-1.
Způsob a pravidla výsledné klasifikace předmětu zápočet