| Kreditové hodnocení předmětu | 3 |
| Volně volitelný předmět | ne |
| Garant předmětu | Coufal Petr |
| Garantující katedra | TP - Katedra technických předmětů |
| Způsob ukončení předmětu | z - zápočet |
| Forma zkoušky | - - - |
| Rozsah výuky předmětu |
studium celoživotní: exkurze 4 hod. za semestr
|
| Prerekvizity | Předmět nemá prerekvizity |
| Kontraindikace | Předmět nemá kontraindikace |
| Závislé předměty | Předmět není prerekvizitou jiného předmětu |
| Anotace předmětu | Exkurze bude zaměřena na vybraná témata probíraná v předmětech: a) Metody vzdělávání s podporou ICT b) Rozvoj školy a tvorba ŠVP z pohledu koordinátora ICT V reálném prostředí školy, která představuje příklad dobré praxe ve využití ICT ve výuce, budou představeny a diskutovány: 1. Zakomponování prvků ICT do výuky 2. Inovace vyučovacích metod s podporou ICT (1 hodina) 3. Zvýšení dostupnosti, kvality a atraktivity výuky (1 hodina) 4. Metodika inovace školního vzdělávacího programu (ŠVP), integrace digitálních technologií do ŠVP, digitalizace výuky jednotlivých vzdělávacích oblastí a vyučovacích předmětů (1 hodina) 5. Plán rozvoje školy v oblasti digitálních technologií, jeho tvorba a inovace (1 hodina) |
| Cíle předmětu a charakteristika získaných dovedností | |
| Osnova předmětu ve vztahu k časovému rozvrhu výuky | Exkurze bude zaměřena na vybraná témata probíraná v předmětech: V reálném prostředí školy, která představuje příklad dobré praxe ve využití ICT ve výuce, budou představeny a diskutovány: 1. Zakomponování prvků ICT do výuky 2. Inovace vyučovacích metod s podporou ICT (1 hodina) 3. Zvýšení dostupnosti, kvality a atraktivity výuky (1 hodina) 4. Metodika inovace školního vzdělávacího programu (ŠVP), integrace digitálních technologií do ŠVP, digitalizace výuky jednotlivých vzdělávacích oblastí a vyučovacích předmětů (1 hodina) 5. Plán rozvoje školy v oblasti digitálních technologií, jeho tvorba a inovace (1 hodina) |
| Literatura, na níž je předmět vystavěn | Povinná literatura: • HOVORKOVÁ, G. (2010). Metody a formy zvýšení účinnosti exkurzí, vycházek a výletů ve výuce na střední odborné škole. Brno: Masarykova Univerzita. [cit. 2023-08-19]. Dostupné z: https://is.muni.cz/th/345339/pedf_m/DPGH.pdf • ODEHNAL, A. (2019). Exkurze. Brno: Masarykova Univerzita. [cit. 2023-08-19]. Dostupné z: https://theses.cz/id/qhsy0h/ |
| Literatura doporučená studentům | Doporučená literatura: • SVOBODOVÁ, J. (2011). Exkurze ve výuce. [cit. 2023-08-19]. Dostupné z: https://clanky.rvp.cz/clanek/k/z/10081/EXKURZE-VE-VYUCE.html/ • PRŮCHA, J., WALTEROVÁ, E., MAREŠ, J. (2009). Pedagogický slovník. Praha: Portál. |
| Způsob a pravidla výsledné klasifikace předmětu | zápočet |