Sylabus
ICTISSK - Informační systém školy a podpora projektového řízení
2025

Kreditové hodnocení předmětu 5
Volně volitelný předmět ne
Garant předmětu Coufal Petr
Garantující katedra TP - Katedra technických předmětů
Způsob ukončení předmětu z - zápočet
Forma zkoušky - - -
Rozsah výuky předmětu studium celoživotní: přednáška 5 hod. za semestr
studium celoživotní: seminář 9 hod. za semestr
Prerekvizity Předmět nemá prerekvizity
Kontraindikace Předmět nemá kontraindikace
Závislé předměty Předmět není prerekvizitou jiného předmětu
Anotace předmětu Absolvent studia tohoto předmětu je vybaven kompetencemi:
a) navrhovat a koordinovat provoz informačního systému školy,
b) orientovat se v základních pravidlech projektového řízení.
Budou prezentována a procvičována následující témata:
1. Informační systém školy, služby a nástroje (3 hodiny)
2. Kritéria výběru informačního systému školy, údržba a provoz (2 hodiny)
3. Projekt a přístupy k projektovému řízení (2 hodiny)
4. Životní cyklus projektu a jeho fáze (2 hodiny)
5. Rizika projektu, metody analýzy rizik, řízení rizik (3 hodiny)
6. Finanční řízení projektu, plánování rozpočtu a přidělování zdrojů (2 hodiny)
Cíle předmětu a charakteristika získaných dovedností  
Osnova předmětu ve vztahu k časovému rozvrhu výuky
Budou prezentována a procvičována následující témata:
1. Informační systém školy, služby a nástroje (3 hodiny)
2. Kritéria výběru informačního systému školy, údržba a provoz (2 hodiny)
3. Projekt a přístupy k projektovému řízení (2 hodiny)
4. Životní cyklus projektu a jeho fáze (2 hodiny)
5. Rizika projektu, metody analýzy rizik, řízení rizik (3 hodiny)
6. Finanční řízení projektu, plánování rozpočtu a přidělování zdrojů (2 hodiny)
Literatura, na níž je předmět vystavěn Povinná literatura:
• Příručka projektového řízení Projekty ICT. [cit. 2023-04-20]. Dostupné z:
https://digifolio.rvp.cz/artefact/file/download.php?file=72182&view=11237
Literatura doporučená studentům
Doporučená literatura:
• SCHWALBE, K. Řízení projektů v IT: Kompletní průvodce. Brno, Computer Press, 2011.
ISBN 978-80-251-2882-4.
• DOSTÁL, J. Školní informační systémy. Olomouc: UP, 2011. 68 s. ISBN 978-80-244-2784-
3.
• ČERNÝ, M. Informační systémy ve vzdělávání. Brno: MUNI, 2016. 138 s. ISBN 978-80-
210-8326-4.
Způsob a pravidla výsledné klasifikace předmětu zápočet