| Kreditové hodnocení předmětu | 6 |
| Volně volitelný předmět | ne |
| Garant předmětu | Coufal Petr |
| Garantující katedra | TP - Katedra technických předmětů |
| Způsob ukončení předmětu | z - zápočet |
| Forma zkoušky | - - - |
| Rozsah výuky předmětu |
studium celoživotní: přednáška 5 hod. za semestr
studium celoživotní: seminář 9 hod. za semestr |
| Prerekvizity | Předmět nemá prerekvizity |
| Kontraindikace | Předmět nemá kontraindikace |
| Závislé předměty | Předmět není prerekvizitou jiného předmětu |
| Anotace předmětu | Absolvent studia tohoto předmětu je vybaven kompetencí: uplatňovat prvky mentorských a koučovacích dovedností a technik v prostředí školy a ve své práci. Budou prezentována a procvičována následující témata: 1. Historie mentoringu (1 hodina) 2. Cíle mentoringu (3 hodiny) 3. Mentoring v prostředí školy (4 hodiny) 4. Koučing (4 hodiny) 5. Podpora učitelů v oblasti ICT (2 hodiny) |
| Cíle předmětu a charakteristika získaných dovedností | |
| Osnova předmětu ve vztahu k časovému rozvrhu výuky | Budou prezentována a procvičována následující témata: 1. Historie mentoringu (1 hodina) 2. Cíle mentoringu (3 hodiny) 3. Mentoring v prostředí školy (4 hodiny) 4. Koučing (4 hodiny) 5. Podpora učitelů v oblasti ICT (2 hodiny) |
| Literatura, na níž je předmět vystavěn | Povinná literatura: • LAZAROVÁ, B. Mentoring jako forma kolegiální podpory a strategie dobré školy. Pedagogika, 2010, roč. 55, 3-4, s. 254 - 264. ISSN 0031-3815. • POL, M., LAZAROVÁ, B. Spolupráce učitelů - podmínka rozvoje školy. Řízení spolupráce, konkrétní formy a nástroje. Praha, 1999. ISBN 80-86106-07-1 |
| Literatura doporučená studentům | Doporučená literatura: • JEDLIČKOVÁ, I. Úvod do andragogiky, Univerzita Hradec Králové, 2019. ISBN 80-7184- 542-6. • VETEŠKA, J. Kompetence ve vzdělávání dospělých. Pedagogické, andragogické a sociální aspekty. 1. vyd. Praha: Univerzita Jana Amose Komenského Praha, 2010. 200 s. ISBN 978- 80-86723-98-3. |
| Způsob a pravidla výsledné klasifikace předmětu | zápočet |