Sylabus
ICTMEKO - Mentoring a koučink
2025

Kreditové hodnocení předmětu 6
Volně volitelný předmět ne
Garant předmětu Coufal Petr
Garantující katedra TP - Katedra technických předmětů
Způsob ukončení předmětu z - zápočet
Forma zkoušky - - -
Rozsah výuky předmětu studium celoživotní: přednáška 5 hod. za semestr
studium celoživotní: seminář 9 hod. za semestr
Prerekvizity Předmět nemá prerekvizity
Kontraindikace Předmět nemá kontraindikace
Závislé předměty Předmět není prerekvizitou jiného předmětu
Anotace předmětu Absolvent studia tohoto předmětu je vybaven kompetencí:
uplatňovat prvky mentorských a koučovacích dovedností a technik v prostředí školy a ve své práci.
Budou prezentována a procvičována následující témata:
1. Historie mentoringu (1 hodina)
2. Cíle mentoringu (3 hodiny)
3. Mentoring v prostředí školy (4 hodiny)
4. Koučing (4 hodiny)
5. Podpora učitelů v oblasti ICT (2 hodiny)
Cíle předmětu a charakteristika získaných dovedností  
Osnova předmětu ve vztahu k časovému rozvrhu výuky Budou prezentována a procvičována následující témata:
1. Historie mentoringu (1 hodina)
2. Cíle mentoringu (3 hodiny)
3. Mentoring v prostředí školy (4 hodiny)
4. Koučing (4 hodiny)
5. Podpora učitelů v oblasti ICT (2 hodiny)
Literatura, na níž je předmět vystavěn Povinná literatura:
• LAZAROVÁ, B. Mentoring jako forma kolegiální podpory a strategie dobré školy.
Pedagogika, 2010, roč. 55, 3-4, s. 254 - 264. ISSN 0031-3815.
• POL, M., LAZAROVÁ, B. Spolupráce učitelů - podmínka rozvoje školy. Řízení spolupráce,
konkrétní formy a nástroje. Praha, 1999. ISBN 80-86106-07-1
Literatura doporučená studentům Doporučená literatura:
• JEDLIČKOVÁ, I. Úvod do andragogiky, Univerzita Hradec Králové, 2019. ISBN 80-7184-
542-6.
• VETEŠKA, J. Kompetence ve vzdělávání dospělých. Pedagogické, andragogické a sociální
aspekty. 1. vyd. Praha: Univerzita Jana Amose Komenského Praha, 2010. 200 s. ISBN 978-
80-86723-98-3.
Způsob a pravidla výsledné klasifikace předmětu zápočet