Sylabus
ICTPORA - Plán osobního rozvoje, autoevaluace, leadership
2025

Kreditové hodnocení předmětu 5
Volně volitelný předmět ne
Garant předmětu Hubálovský Štěpán
Garantující katedra TP - Katedra technických předmětů
Způsob ukončení předmětu zk - zkouška
Forma zkoušky u - ústní
Rozsah výuky předmětu studium celoživotní: přednáška 5 hod. za semestr
studium celoživotní: seminář 9 hod. za semestr
Prerekvizity Předmět nemá prerekvizity
Kontraindikace Předmět nemá kontraindikace
Závislé předměty Předmět není prerekvizitou jiného předmětu
Anotace předmětu Absolvent studia tohoto předmětu je vybaven kompetencemi:
a) podílet se na tvorbě a sestavování plánu seberozvoje i autoevaluace pedagogů, na profesním
portfoliu a sebemotivaci,
b) vzdělávat se v oblasti vedení lidí a pedagogického leadershipu.
Budou prezentována a procvičována následující témata:
1. Cíle, metody a legislativní rámec profesního rozvoje pedagogů (3 hodiny)
2. Tvorba a sestavování plánu seberozvoje a autoevaluace pedagogů (4 hodiny)
3. Profesní portfolium pedagoga a jeho význam pro motivaci (4 hodiny)
4. Vedení pedagogického týmu (3 hodiny)
Cíle předmětu a charakteristika získaných dovedností  
Osnova předmětu ve vztahu k časovému rozvrhu výuky
Budou prezentována a procvičována následující témata:
1. Cíle, metody a legislativní rámec profesního rozvoje pedagogů (3 hodiny)
2. Tvorba a sestavování plánu seberozvoje a autoevaluace pedagogů (4 hodiny)
3. Profesní portfolium pedagoga a jeho význam pro motivaci (4 hodiny)
4. Vedení pedagogického týmu (3 hodiny)
Literatura, na níž je předmět vystavěn Povinná literatura:
• TESÁREK L. (ed.). Manuál profesního rozvoje pedagogických pracovníků. Praha NPI, 2017.
• TRUNDA, J. Profesní portfolio učitele: Soubor metod k hodnocení a sebehodnocení. Praha,
NÚV, 2012. ISBN: 978-80-87063-62-0 Dostupné z http://www.nuov.cz/ae/profesni-portfolio-ucitele.
• KRATOCHVÍL, O. Leadership. Kunovice, Evropský polytechnický institut, 2009. ISBN 978-
80-7314-180-6. Dostupné z https://www.nidv.cz/userfiles/file/1_Leadership_Kratochvil.pdf.
Literatura doporučená studentům  
Způsob a pravidla výsledné klasifikace předmětu zkouška