Sylabus
ICTPUVT - Pořízení, údržba a účelné využití ICT
2025

Kreditové hodnocení předmětu 5
Volně volitelný předmět ne
Garant předmětu Hubálovský Štěpán
Garantující katedra TP - Katedra technických předmětů
Způsob ukončení předmětu z - zápočet
Forma zkoušky - - -
Rozsah výuky předmětu studium celoživotní: přednáška 5 hod. za semestr
studium celoživotní: seminář 9 hod. za semestr
Prerekvizity Předmět nemá prerekvizity
Kontraindikace Předmět nemá kontraindikace
Závislé předměty Předmět není prerekvizitou jiného předmětu
Anotace předmětu Absolvent studia tohoto předmětu je vybaven kompetencemi:
a) organizovat a koordinovat využívání digitálních zařízení ve škole,
b) spoluvytvářet směrnice a pravidla pro bezpečné používání digitálních technologií ve škole,
včetně kyberbezpečnosti,
c) vyhledávat a navrhovat možné finanční zdroje pro pořízení a údržbu digitální infrastruktury
a softwaru.
Budou prezentována a procvičována následující témata:
1. Interaktivní tabule a další interaktivní zařízení ve škole a jejich optimální využití (3 hodiny)
2. Počítačové učebny stabilní a mobilní, sady notebooků, nebo tabletů a jejich optimální využití
(3 hodiny)
3. Využití přístupu BYOD (Bring Your Own Device) ve výuce, jeho pozitiva a negativa, zvýšené
nároky na zajištění informatické bezpečnosti a uživatelské podpory (3 hodiny)
4. Zapracování pravidel pro využívání digitálních zařízení do vnitřních řádů a směrnic školy
(2 hodiny)
5. Financování rozvoje, obnovy a údržby digitální infrastruktury a software školy, možností
využití grantů a dotací, sponzorských darů (3 hodiny)
Cíle předmětu a charakteristika získaných dovedností  
Osnova předmětu ve vztahu k časovému rozvrhu výuky
Budou prezentována a procvičována následující témata:
1. Interaktivní tabule a další interaktivní zařízení ve škole a jejich optimální využití (3 hodiny)
2. Počítačové učebny stabilní a mobilní, sady notebooků, nebo tabletů a jejich optimální využití
(3 hodiny)
3. Využití přístupu BYOD (Bring Your Own Device) ve výuce, jeho pozitiva a negativa, zvýšené
nároky na zajištění informatické bezpečnosti a uživatelské podpory (3 hodiny)
4. Zapracování pravidel pro využívání digitálních zařízení do vnitřních řádů a směrnic školy
(2 hodiny)
5. Financování rozvoje, obnovy a údržby digitální infrastruktury a software školy, možností
využití grantů a dotací, sponzorských darů (3 hodiny)
Literatura, na níž je předmět vystavěn Povinná literatura:
• AYRE, J. (ed.). Pořiďme si interaktivní tabuli – rady a doporučení. Praha, Dům zahraničních
sluřeb, 2012. (Přeloženo z anglického originálu, vydaného v Bruselu organizací European
Schoolnet 2011.) ISBN 978-80-87335-39-0.
• BANNISTEROVÁ, D. Jak nejlépe využít interaktivní tabuli. Praha, Dům zahraničních
sluřeb, 2010. (Přeloženo z anglického originálu, vydaného v Bruselu organizací European
Schoolnet 2010.) ISBN 978-80-87335-15-4.
• ATTEWELL, J., BALANSKAT, A., AYRE, J. BYOD Bring Your Own Device: Příručka pro
vedoucí pracovníky škol o možnostech využití mobilních zařízení žáků pro výuku a učení.
3. vyd. Praha, Dům zahraničních sluřeb, 2015. (Přeloženo z anglického originálu, vydaného
v Bruselu organizací European Schoolnet 2011.) Dostupné z https://www.dzs.cz/publikace.
Literatura doporučená studentům Doporučená literatura:
• ATTEWELL, J. Bring Your Own Device for Schools: Technical advice for school leaders
and IT administrators. Brusel, European Schoolnet. Dostupné z https://fcl.eun.org/byod
• DOSTÁL, J. Hardware moderního počítače. Olomouc, Univerzita Palackého, 2011. ISBN
978-80-244-2787-4
Způsob a pravidla výsledné klasifikace předmětu zápočet