| Kreditové hodnocení předmětu | 5 |
| Volně volitelný předmět | ne |
| Garant předmětu | Hubálovský Štěpán |
| Garantující katedra | TP - Katedra technických předmětů |
| Způsob ukončení předmětu | z - zápočet |
| Forma zkoušky | - - - |
| Rozsah výuky předmětu |
studium celoživotní: přednáška 5 hod. za semestr
studium celoživotní: seminář 9 hod. za semestr |
| Prerekvizity | Předmět nemá prerekvizity |
| Kontraindikace | Předmět nemá kontraindikace |
| Závislé předměty | Předmět není prerekvizitou jiného předmětu |
| Anotace předmětu | Absolvent studia tohoto předmětu je vybaven kompetencemi: a) organizovat a koordinovat využívání digitálních zařízení ve škole, b) spoluvytvářet směrnice a pravidla pro bezpečné používání digitálních technologií ve škole, včetně kyberbezpečnosti, c) vyhledávat a navrhovat možné finanční zdroje pro pořízení a údržbu digitální infrastruktury a softwaru. Budou prezentována a procvičována následující témata: 1. Interaktivní tabule a další interaktivní zařízení ve škole a jejich optimální využití (3 hodiny) 2. Počítačové učebny stabilní a mobilní, sady notebooků, nebo tabletů a jejich optimální využití (3 hodiny) 3. Využití přístupu BYOD (Bring Your Own Device) ve výuce, jeho pozitiva a negativa, zvýšené nároky na zajištění informatické bezpečnosti a uživatelské podpory (3 hodiny) 4. Zapracování pravidel pro využívání digitálních zařízení do vnitřních řádů a směrnic školy (2 hodiny) 5. Financování rozvoje, obnovy a údržby digitální infrastruktury a software školy, možností využití grantů a dotací, sponzorských darů (3 hodiny) |
| Cíle předmětu a charakteristika získaných dovedností | |
| Osnova předmětu ve vztahu k časovému rozvrhu výuky | Budou prezentována a procvičována následující témata: 1. Interaktivní tabule a další interaktivní zařízení ve škole a jejich optimální využití (3 hodiny) 2. Počítačové učebny stabilní a mobilní, sady notebooků, nebo tabletů a jejich optimální využití (3 hodiny) 3. Využití přístupu BYOD (Bring Your Own Device) ve výuce, jeho pozitiva a negativa, zvýšené nároky na zajištění informatické bezpečnosti a uživatelské podpory (3 hodiny) 4. Zapracování pravidel pro využívání digitálních zařízení do vnitřních řádů a směrnic školy (2 hodiny) 5. Financování rozvoje, obnovy a údržby digitální infrastruktury a software školy, možností využití grantů a dotací, sponzorských darů (3 hodiny) |
| Literatura, na níž je předmět vystavěn | Povinná literatura: • AYRE, J. (ed.). Pořiďme si interaktivní tabuli – rady a doporučení. Praha, Dům zahraničních sluřeb, 2012. (Přeloženo z anglického originálu, vydaného v Bruselu organizací European Schoolnet 2011.) ISBN 978-80-87335-39-0. • BANNISTEROVÁ, D. Jak nejlépe využít interaktivní tabuli. Praha, Dům zahraničních sluřeb, 2010. (Přeloženo z anglického originálu, vydaného v Bruselu organizací European Schoolnet 2010.) ISBN 978-80-87335-15-4. • ATTEWELL, J., BALANSKAT, A., AYRE, J. BYOD Bring Your Own Device: Příručka pro vedoucí pracovníky škol o možnostech využití mobilních zařízení žáků pro výuku a učení. 3. vyd. Praha, Dům zahraničních sluřeb, 2015. (Přeloženo z anglického originálu, vydaného v Bruselu organizací European Schoolnet 2011.) Dostupné z https://www.dzs.cz/publikace. |
| Literatura doporučená studentům | Doporučená literatura: • ATTEWELL, J. Bring Your Own Device for Schools: Technical advice for school leaders and IT administrators. Brusel, European Schoolnet. Dostupné z https://fcl.eun.org/byod • DOSTÁL, J. Hardware moderního počítače. Olomouc, Univerzita Palackého, 2011. ISBN 978-80-244-2787-4 |
| Způsob a pravidla výsledné klasifikace předmětu | zápočet |