Sylabus
ICTPVTU - Podpora a vedení týmu spolupracujících učitelů
2025

Kreditové hodnocení předmětu 5
Volně volitelný předmět ne
Garant předmětu Coufal Petr
Garantující katedra TP - Katedra technických předmětů
Způsob ukončení předmětu z - zápočet
Forma zkoušky - - -
Rozsah výuky předmětu studium celoživotní: přednáška 5 hod. za semestr
studium celoživotní: seminář 9 hod. za semestr
Prerekvizity Předmět nemá prerekvizity
Kontraindikace Předmět nemá kontraindikace
Závislé předměty Předmět není prerekvizitou jiného předmětu
Anotace předmětu Absolvent studia tohoto předmětu je vybaven kompetencemi:
a) podporovat kulturu inovací a spolupráce ve škole,
b) působit jako pedagogický lídr.
Budou prezentována a procvičována následující témata:
1. Principy formování týmu (2 hodiny)
2. Systemické zákonitosti (3 hodiny)
3. Role v týmu, tým jako organismus (3 hodiny)
4. Skupinová dynamika (funkční mechanismy, změny v týmu) (3 hodiny)
5. Inovace a spolupráce jako hlavní zdroj energie týmu (3 hodiny)
Cíle předmětu a charakteristika získaných dovedností  
Osnova předmětu ve vztahu k časovému rozvrhu výuky
Budou prezentována a procvičována následující témata:
1. Principy formování týmu (2 hodiny)
2. Systemické zákonitosti (3 hodiny)
3. Role v týmu, tým jako organismus (3 hodiny)
4. Skupinová dynamika (funkční mechanismy, změny v týmu) (3 hodiny)
5. Inovace a spolupráce jako hlavní zdroj energie týmu (3 hodiny)
Literatura, na níž je předmět vystavěn Povinná literatura:
• TROJANOVÁ I. Vedení lidí ve školách a školských zařízeních. Praha, Wolters Kluwer, a. s.,
2014. ISBN 978-80-7478-657-0.
Literatura doporučená studentům Doporučená literatura:
• ROZKOVCOVÁ, A., NOVOTOVÁ J. Styly vedení školy a sociální klima učitelských sborů
základních škol. Praha, UK, ORBIS SCHOLAE, 2018, 12 (3) 67−84. ISSN: 1802-4637
• PRŮCHA, J., VETEŠKA, J. Andragogický slovník. 2., aktualizované a rozšířené vyd. Praha: Grada,
2014. 320 s. ISBN 978-80-247-4748-4.
Způsob a pravidla výsledné klasifikace předmětu zápočet