| Kreditové hodnocení předmětu | 5 |
| Volně volitelný předmět | ne |
| Garant předmětu | Němec Radek |
| Garantující katedra | TP - Katedra technických předmětů |
| Způsob ukončení předmětu | z - zápočet |
| Forma zkoušky | - - - |
| Rozsah výuky předmětu |
studium celoživotní: přednáška 5 hod. za semestr
studium celoživotní: seminář 9 hod. za semestr |
| Prerekvizity | Předmět nemá prerekvizity |
| Kontraindikace | Předmět nemá kontraindikace |
| Závislé předměty | Předmět není prerekvizitou jiného předmětu |
| Anotace předmětu | Absolvent studia tohoto předmětu je vybaven kompetencemi: a) spoluvytvářet plán rozvoje školy v oblasti digitálních technologií, b) integrovat digitální technologie do ŠVP. Budou prezentována a procvičována následující témata: 1. Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání (3 hodiny) 2. Koncepce rozvoje digitální gramotnostiklíčové kompetence a informatického myšlení; nový vzdělávací obsah pro vzdělávací obor Informatika (3 hodiny) 3. Metodika inovace školního vzdělávacího programu (ŠVP), integrace digitálních technologií do ŠVP, digitalizace výuky jednotlivých vzdělávacích oblastí a vyučovacích předmětů (3 hodiny) 4. Evropský rámec digitálních kompetencí pedagogů (2 hodiny) 5. Plán rozvoje školy v oblasti digitálních technologií, jeho tvorba a inovace (3 hodiny) |
| Cíle předmětu a charakteristika získaných dovedností | |
| Osnova předmětu ve vztahu k časovému rozvrhu výuky | Budou prezentována a procvičována následující témata: 1. Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání (3 hodiny) 2. Koncepce rozvoje digitální gramotnostiklíčové kompetence a informatického myšlení; nový vzdělávací obsah pro vzdělávací obor Informatika (3 hodiny) 3. Metodika inovace školního vzdělávacího programu (ŠVP), integrace digitálních technologií do ŠVP, digitalizace výuky jednotlivých vzdělávacích oblastí a vyučovacích předmětů (3 hodiny) 4. Evropský rámec digitálních kompetencí pedagogů (2 hodiny) 5. Plán rozvoje školy v oblasti digitálních technologií, jeho tvorba a inovace (3 hodiny) |
| Literatura, na níž je předmět vystavěn | Povinná literatura: • Opatření ministra školství, mládeže a tělovýchovy, kterým se mění Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání. MŠMT, Praha 2021. Č. j.: MSMT-40117/2020-4. 174 s. • Evropský rámec digitálních kompetencí pedagogů: DigCompEdu [online]. Praha: NÚV, 2018. ISBN: 978-80-7481-214-9. Dostupné z https://rvp.cz |
| Literatura doporučená studentům | |
| Způsob a pravidla výsledné klasifikace předmětu | zápočet |