Sylabus
ICTRSVP - Rozvoj školy a tvorba ŠVP z pohledu ICT
2025

Kreditové hodnocení předmětu 5
Volně volitelný předmět ne
Garant předmětu Němec Radek
Garantující katedra TP - Katedra technických předmětů
Způsob ukončení předmětu z - zápočet
Forma zkoušky - - -
Rozsah výuky předmětu studium celoživotní: přednáška 5 hod. za semestr
studium celoživotní: seminář 9 hod. za semestr
Prerekvizity Předmět nemá prerekvizity
Kontraindikace Předmět nemá kontraindikace
Závislé předměty Předmět není prerekvizitou jiného předmětu
Anotace předmětu Absolvent studia tohoto předmětu je vybaven kompetencemi:
a) spoluvytvářet plán rozvoje školy v oblasti digitálních technologií,
b) integrovat digitální technologie do ŠVP.
Budou prezentována a procvičována následující témata:
1. Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání (3 hodiny)
2. Koncepce rozvoje digitální gramotnostiklíčové kompetence a informatického myšlení; nový
vzdělávací obsah pro vzdělávací obor Informatika (3 hodiny)
3. Metodika inovace školního vzdělávacího programu (ŠVP), integrace digitálních technologií do
ŠVP, digitalizace výuky jednotlivých vzdělávacích oblastí a vyučovacích předmětů (3 hodiny)
4. Evropský rámec digitálních kompetencí pedagogů (2 hodiny)
5. Plán rozvoje školy v oblasti digitálních technologií, jeho tvorba a inovace (3 hodiny)
Cíle předmětu a charakteristika získaných dovedností  
Osnova předmětu ve vztahu k časovému rozvrhu výuky
Budou prezentována a procvičována následující témata:
1. Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání (3 hodiny)
2. Koncepce rozvoje digitální gramotnostiklíčové kompetence a informatického myšlení; nový
vzdělávací obsah pro vzdělávací obor Informatika (3 hodiny)
3. Metodika inovace školního vzdělávacího programu (ŠVP), integrace digitálních technologií do
ŠVP, digitalizace výuky jednotlivých vzdělávacích oblastí a vyučovacích předmětů (3 hodiny)
4. Evropský rámec digitálních kompetencí pedagogů (2 hodiny)
5. Plán rozvoje školy v oblasti digitálních technologií, jeho tvorba a inovace (3 hodiny)
Literatura, na níž je předmět vystavěn Povinná literatura:
• Opatření ministra školství, mládeže a tělovýchovy, kterým se mění Rámcový vzdělávací
program pro základní vzdělávání. MŠMT, Praha 2021. Č. j.: MSMT-40117/2020-4. 174 s.
• Evropský rámec digitálních kompetencí pedagogů: DigCompEdu [online]. Praha: NÚV,
2018. ISBN: 978-80-7481-214-9. Dostupné z https://rvp.cz
Literatura doporučená studentům  
Způsob a pravidla výsledné klasifikace předmětu zápočet