Sylabus
ICTSRND - Systémy pro řízení výuky a nástroje distanční výuky
2025

Kreditové hodnocení předmětu 5
Volně volitelný předmět ne
Garant předmětu Musílek Michal
Garantující katedra TP - Katedra technických předmětů
Způsob ukončení předmětu zk - zkouška
Forma zkoušky u - ústní
Rozsah výuky předmětu studium celoživotní: přednáška 5 hod. za semestr
studium celoživotní: seminář 9 hod. za semestr
Prerekvizity Předmět nemá prerekvizity
Kontraindikace Předmět nemá kontraindikace
Závislé předměty Předmět není prerekvizitou jiného předmětu
Anotace předmětu Absolvent studia tohoto předmětu je vybaven kompetencemi:
a) kvalifikovaně doporučovat dle individuálních potřeb školy školní informační systémy,
b) orientuje se v oblasti moderních digitálních technologií používaných ve školách a ve
vzdělávání a aktivně sleduje trendy ve vzdělávání s využitím digitálních technologií.
Budou prezentována a procvičována následující témata:
1. Systémy pro řízení výuky (Learning Management Systems = LMS) a jejich standardní funkce
(2 hodiny)
2. Základní postupy při přípravě a realizaci e-learningového kurzu v LMS (2 hodiny)
3. Funkce pro plánování, řízení a kontrolu výuky v systémech pro školní administrativu
(3 hodiny)
4. Videokonferenční aplikace jako nástroj distanční výuky, pozitiva a negativa videoschůzek
(3 hodiny)
5. Počítačové prezentace, zvukové záznamy (podcasty) a výuková videa v distanční výuce
(2 hodiny)
6. Virtuální tabule a nástěnky (aplikace alternující funkce tabule) v rámci distanční výuky
(2 hodiny)
Cíle předmětu a charakteristika získaných dovedností  
Osnova předmětu ve vztahu k časovému rozvrhu výuky
Budou prezentována a procvičována následující témata:
1. Systémy pro řízení výuky (Learning Management Systems = LMS) a jejich standardní funkce
(2 hodiny)
2. Základní postupy při přípravě a realizaci e-learningového kurzu v LMS (2 hodiny)
3. Funkce pro plánování, řízení a kontrolu výuky v systémech pro školní administrativu
(3 hodiny)
4. Videokonferenční aplikace jako nástroj distanční výuky, pozitiva a negativa videoschůzek
(3 hodiny)
5. Počítačové prezentace, zvukové záznamy (podcasty) a výuková videa v distanční výuce
(2 hodiny)
6. Virtuální tabule a nástěnky (aplikace alternující funkce tabule) v rámci distanční výuky
(2 hodiny)
Literatura, na níž je předmět vystavěn Povinná literatura:
• DRLÍK, M., ŠVEC, P., KAPUSTA, J., MESÁROŠOVÁ, M. Moodle: Kompletní průvodce
tvorbou a správou elektronických kurzů. Brno, Computer Press, 2013. ISBN 978-80-251-
3759-8.
• ZOUNEK, J., SUDICKÝ, P. E-learning: učení (se) s online technologiemi. Praha: Wolters
Kluwer, 2012. ISBN 978-80-7357-903-6.
Literatura doporučená studentům
Doporučená literatura:
• https://www.ucitelnazivo.cz/blog/jak-bezpecne-vyucovat-pres-videokonference
• https://www.ucitelnazivo.cz/blog/15-praktickych-rad-jak-na-vyucovani-pres-videokonference
• https://www.ucitelnazivo.cz/blog/hledate-pomocniky-k-online-vyuce-inspiraci-vam-prinaseji-nasi-studenti
• https://www.ucitelnazivo.cz/blog/jak-a-cim-nahradit-tabuli-pri-distancni-vyuce-inspirujte-se-tipy-nasichstudent
Způsob a pravidla výsledné klasifikace předmětu zkouška