| Kreditové hodnocení předmětu | 5 |
| Volně volitelný předmět | ne |
| Garant předmětu | Musílek Michal |
| Garantující katedra | TP - Katedra technických předmětů |
| Způsob ukončení předmětu | zk - zkouška |
| Forma zkoušky | u - ústní |
| Rozsah výuky předmětu |
studium celoživotní: přednáška 5 hod. za semestr
studium celoživotní: seminář 9 hod. za semestr |
| Prerekvizity | Předmět nemá prerekvizity |
| Kontraindikace | Předmět nemá kontraindikace |
| Závislé předměty | Předmět není prerekvizitou jiného předmětu |
| Anotace předmětu | Absolvent studia tohoto předmětu je vybaven kompetencemi: a) kvalifikovaně doporučovat dle individuálních potřeb školy školní informační systémy, b) orientuje se v oblasti moderních digitálních technologií používaných ve školách a ve vzdělávání a aktivně sleduje trendy ve vzdělávání s využitím digitálních technologií. Budou prezentována a procvičována následující témata: 1. Systémy pro řízení výuky (Learning Management Systems = LMS) a jejich standardní funkce (2 hodiny) 2. Základní postupy při přípravě a realizaci e-learningového kurzu v LMS (2 hodiny) 3. Funkce pro plánování, řízení a kontrolu výuky v systémech pro školní administrativu (3 hodiny) 4. Videokonferenční aplikace jako nástroj distanční výuky, pozitiva a negativa videoschůzek (3 hodiny) 5. Počítačové prezentace, zvukové záznamy (podcasty) a výuková videa v distanční výuce (2 hodiny) 6. Virtuální tabule a nástěnky (aplikace alternující funkce tabule) v rámci distanční výuky (2 hodiny) |
| Cíle předmětu a charakteristika získaných dovedností | |
| Osnova předmětu ve vztahu k časovému rozvrhu výuky | Budou prezentována a procvičována následující témata: 1. Systémy pro řízení výuky (Learning Management Systems = LMS) a jejich standardní funkce (2 hodiny) 2. Základní postupy při přípravě a realizaci e-learningového kurzu v LMS (2 hodiny) 3. Funkce pro plánování, řízení a kontrolu výuky v systémech pro školní administrativu (3 hodiny) 4. Videokonferenční aplikace jako nástroj distanční výuky, pozitiva a negativa videoschůzek (3 hodiny) 5. Počítačové prezentace, zvukové záznamy (podcasty) a výuková videa v distanční výuce (2 hodiny) 6. Virtuální tabule a nástěnky (aplikace alternující funkce tabule) v rámci distanční výuky (2 hodiny) |
| Literatura, na níž je předmět vystavěn | Povinná literatura: • DRLÍK, M., ŠVEC, P., KAPUSTA, J., MESÁROŠOVÁ, M. Moodle: Kompletní průvodce tvorbou a správou elektronických kurzů. Brno, Computer Press, 2013. ISBN 978-80-251- 3759-8. • ZOUNEK, J., SUDICKÝ, P. E-learning: učení (se) s online technologiemi. Praha: Wolters Kluwer, 2012. ISBN 978-80-7357-903-6. |
| Literatura doporučená studentům | Doporučená literatura: • https://www.ucitelnazivo.cz/blog/jak-bezpecne-vyucovat-pres-videokonference • https://www.ucitelnazivo.cz/blog/15-praktickych-rad-jak-na-vyucovani-pres-videokonference • https://www.ucitelnazivo.cz/blog/hledate-pomocniky-k-online-vyuce-inspiraci-vam-prinaseji-nasi-studenti • https://www.ucitelnazivo.cz/blog/jak-a-cim-nahradit-tabuli-pri-distancni-vyuce-inspirujte-se-tipy-nasichstudent |
| Způsob a pravidla výsledné klasifikace předmětu | zkouška |