| Kreditové hodnocení předmětu | 3 |
| Volně volitelný předmět | ne |
| Garant předmětu | Voborník Petr |
| Garantující katedra | TP - Katedra technických předmětů |
| Způsob ukončení předmětu | z - zápočet |
| Forma zkoušky | - - - |
| Rozsah výuky předmětu |
studium celoživotní: seminář 6 hod. za semestr
|
| Prerekvizity | Předmět nemá prerekvizity |
| Kontraindikace | Předmět nemá kontraindikace |
| Závislé předměty | Předmět není prerekvizitou jiného předmětu |
| Anotace předmětu | |
| Cíle předmětu a charakteristika získaných dovedností | Předmět Strukturované a objektově orientované programování studenty naučí programování v reálném programovacím prostředí a zvoleném jazyce, algoritmicky zpracovávat zadané úlohy, práci se základními datovými strukturami a souborovým systémem. Naučí se také principům objektově orientovaného programování, návrhu a vývoji moderních multiplatformních aplikací s responzivním designem a postupům používání datových zdrojů a databáze. |
| Osnova předmětu ve vztahu k časovému rozvrhu výuky | Budou prezentována a procvičována následující témata: 1. Vývojové prostředí, základní příkazy, metody a rekurze. 2. Pole, algoritmy řazení, seznamy a LINQ. 3. Souborový systém, soubory textové, binární a XML. 4. Principy a prvky OOP: třídy, objekty, reference, dědičnost, polymorfismus, rozhraní. 5. Návrh a tvorba designu aplikace: ovládací a polohovací prvky, responzivní design, animace. 6. Multiplatformní a databázové aplikace, dotykové ovládání, ORM, vázání dat. |
| Literatura, na níž je předmět vystavěn | Sharp, J. Microsoft Visual C# 2010 Krok za krokem. Brno: Computer Press, 2010. Voborník, Petr. Objektově orientované programování v C#. Hradec Králové. 2022., https://github.com/PetrVobornik/prednasky/tree/master/OOP/Kniha Strukturované programování - Základy C# (Voborník, Petr), https://github.com/PetrVobornik/prednasky/tree/master/ZakladyCs/Kniha |
| Literatura doporučená studentům | |
| Způsob a pravidla výsledné klasifikace předmětu | Studenti musí prokázat své znalosti v teoretickém testu a praktickém vývoji vlastní reálné plnohodnotné aplikace na zvolené a schválené téma, kterou musí následně prezentovat a obhájit. |