Sylabus
ITVSOOP - Strukturované a objektově orientované programování
2025

Kreditové hodnocení předmětu 3
Volně volitelný předmět ne
Garant předmětu Voborník Petr
Garantující katedra TP - Katedra technických předmětů
Způsob ukončení předmětu z - zápočet
Forma zkoušky - - -
Rozsah výuky předmětu studium celoživotní: seminář 6 hod. za semestr
Prerekvizity Předmět nemá prerekvizity
Kontraindikace Předmět nemá kontraindikace
Závislé předměty Předmět není prerekvizitou jiného předmětu
Anotace předmětu  
Cíle předmětu a charakteristika získaných dovedností Předmět Strukturované a objektově orientované programování studenty naučí programování v reálném programovacím prostředí a zvoleném jazyce, algoritmicky zpracovávat zadané úlohy, práci se základními datovými strukturami a souborovým systémem. Naučí se také principům objektově orientovaného programování, návrhu a vývoji moderních multiplatformních aplikací s responzivním designem a postupům používání datových zdrojů a databáze.
Osnova předmětu ve vztahu k časovému rozvrhu výuky Budou prezentována a procvičována následující témata:
1. Vývojové prostředí, základní příkazy, metody a rekurze.
2. Pole, algoritmy řazení, seznamy a LINQ.
3. Souborový systém, soubory textové, binární a XML.
4. Principy a prvky OOP: třídy, objekty, reference, dědičnost, polymorfismus, rozhraní.
5. Návrh a tvorba designu aplikace: ovládací a polohovací prvky, responzivní design, animace.
6. Multiplatformní a databázové aplikace, dotykové ovládání, ORM, vázání dat.
Literatura, na níž je předmět vystavěn Sharp, J. Microsoft Visual C# 2010 Krok za krokem. Brno: Computer Press, 2010.
Voborník, Petr. Objektově orientované programování v C#. Hradec Králové. 2022., https://github.com/PetrVobornik/prednasky/tree/master/OOP/Kniha
Strukturované programování - Základy C# (Voborník, Petr), https://github.com/PetrVobornik/prednasky/tree/master/ZakladyCs/Kniha
Literatura doporučená studentům  
Způsob a pravidla výsledné klasifikace předmětu Studenti musí prokázat své znalosti v teoretickém testu a praktickém vývoji vlastní reálné plnohodnotné aplikace na zvolené a schválené téma, kterou musí následně prezentovat a obhájit.