| Kreditové hodnocení předmětu | 3 |
| Volně volitelný předmět | ne |
| Garant předmětu | Coufal Petr |
| Garantující katedra | TP - Katedra technických předmětů |
| Způsob ukončení předmětu | z - zápočet |
| Forma zkoušky | - - - |
| Rozsah výuky předmětu |
studium celoživotní: seminář 6 hod. za semestr
|
| Prerekvizity | Předmět nemá prerekvizity |
| Kontraindikace | Předmět nemá kontraindikace |
| Závislé předměty | Předmět není prerekvizitou jiného předmětu |
| Anotace předmětu | |
| Cíle předmětu a charakteristika získaných dovedností | V předmětu Úvod do oborové didaktiky informatiky se studenti seznámí s významem oborové didaktiky informatiky a získají nezbytný teoretický a praktický základ pro svoji pedagogickou praxi v navazujícím magisterském studiu (specializace Učitelství informatiky). Ujasní si cíle, význam činitelů a podmínek výuky informatiky na různých stupních a typech škol. Získají přehled o metodách a formách vedení výuky předmětu informatika a souvisejících volitelných a nepovinných předmětů. |
| Osnova předmětu ve vztahu k časovému rozvrhu výuky | 1. Rámcový vzdělávací program v oblasti informatiky a ICT (revize RVP, ŠVP). 2. Rámce digitálních kompetencí (digitální a informatické kompetence učitelů a žáků). 3. Informatické myšlení (koncepty, procesy a rozvoj). 4. Využití digitálních technologií ve výuce. 5. Unplugged aktivity ve výuce informatiky. 6. Zpětná vazba ve výuce informatiky. |
| Literatura, na níž je předmět vystavěn | ČAPEK, R. Moderní didaktika.. Praha: Grada, 2015. KLEMENT, M., BÁRTEK, K. Od digitální gramotnosti k informatickému myšlení: - koncepce, obsah a realizace výuky informatiky z pohledu jejich aktérů. Olomouc. 2019. KALHOUS, Z., OBST, O. Školní didaktika. Vyd. 2. Praha: Portál, 2009. |
| Literatura doporučená studentům | https://csunplugged.org/en/ Petty, G. Teaching Today: A Practical Guide Fifth Edition. 2014. Informatické myšlení. Vzdělávací materiály pro VŠ., https://archiv-imysleni.npi.cz/ucebnice/vzdelavaci-materialy-pro-vs.html |
| Způsob a pravidla výsledné klasifikace předmětu | Pro získání zápočtu je nutná aktivní účast na cvičeních, zpracování zadaných úkolů a zápočtové práce. U ústní zkoušky je hodnocena nejen obsahová, ale také formální správnost studentových odpovědí. Důležité je správné a přesné používání odborných pojmů, plynulá a spisovným jazykem vedená verbální komunikace. Pro výborné hodnocení musí student předvést tvůrčí přístup k probíranému učivu, skloubit nové informace s poznatky získanými dříve v rámci pedagogiky, pedagogicke psychologie a obecné didaktiky a s vlastními zkušenostmi. |