| Kreditové hodnocení předmětu | 3 | ||
| Volně volitelný předmět | ne | ||
| Garant předmětu | Matuszkiewicz Iwona | ||
| Garantující katedra | RJ - Katedra ruského jazyka a literatury | ||
| Způsob ukončení předmětu | zk - zkouška | ||
| Forma zkoušky | pu - písemná a ústní | ||
| Rozsah výuky předmětu |
studium prezenční: seminář 2 hod. týdně
studium kombinované: řízené konzultace 8 hod. za semestr |
||
| Prerekvizity |
|
||
| Kontraindikace | Předmět nemá kontraindikace | ||
| Závislé předměty | Předmět není prerekvizitou jiného předmětu | ||
| Anotace předmětu | Komunikativně-pragmatické a situativně orientované zprostředkování a nacvičování jazykově-komunikativních dovedností při zahrnutí poznatků z polských reálií; lex. zisk cca 500 nových lexikálních jednotek za semestr. | ||
| Cíle předmětu a charakteristika získaných dovedností | Rozvoj všech jazykových dovedností, především pak mluvení a čtení s porozuměním. Důraz bude kladen na schopnost používat adekvátní lexikum, lexikální, gramatické a syntaktické struktury v běžných komunikačních situacích; práce s cizojazyčnými texty různého typu. | ||
| Osnova předmětu ve vztahu k časovému rozvrhu výuky | Výuka bude zaměřena na následující konverzační a gramatická témata: 1) Rodina: - příbuzní a známí, - příslovce, - přivlastňovací zéjmena. 2) Každodenní život: - dni týdne, - hodiny, - řadové číslovky 1-24. 3) Volnočasové aktivity: - slovesa: jeść, pόjść, - minulý čas. 4) Město: - budovy ve městě, památky - Krakόw, - jak se dostanu …?, - slovesa: iść/chodzić, jechać/jeździć, - osobní zejména ve IV. pádě. 5) Služby: - pošta, - množství a míry, - skloňovaní podstatných a přídavných jmen – II. pád množného čísla, - osobní zéjmena v II pádě, - plány do budoucna. 6) Příroda: - počasí, - roční období, - měsíce, - budoucí čas. 7) Vyjadřovaní názoru a pocitu: - slovesa: lubić, podobać się, - deklinace osobních zájmen. 8) Dům a bydlení: - hledání a pronájem bytu, - místní předložky. 9) Cestováni: - světově strany, - zajímavá místa v Polsku, - předložky, - vlakové nádraží. 10) Člověk: - vzhled, - části těla, - oblečení, - stupňování přídavných jmen a příslovcí. |
||
| Literatura, na níž je předmět vystavěn | 1) Iwona Stempek, Anna Stelmach, Sylwia Dawidek, Aneta Szymkiewicz, Polski, krok po kroku A1, Kraków 2013 (www.e-polish.eu), 2) Iwona Lewandowska, Polish doesn't bite, Warszawa 2011, 3) Zofia Tarajło-Lipowska, Mówię po polsku. Učebnice polštiny pro Čechy, Warszawa 2004. |
||
| Literatura doporučená studentům | 1) Joanna Machowska, Gramatyka? Dlaczego nie?! Ćwiczenia gramatyczne dla polomu A1, Krakόw 2011, 2) Władysław Miodunka, Cześć, jak się masz? Część I: Spotykamy się w Polsce, Krakόw 2011, 3) Anna Serenty, A co to takiego? Obrazkowy Słownik Języka Polskiego, poziom podstawowy A1, A2, Kraków 2008. |
||
| Způsob a pravidla výsledné klasifikace předmětu | - domácí práce, - část písemná: gramatický test, - část ústní: konverzace na zvolené téma |