Sylabus
PPRAXMS1 - Průběžná praxe 1
2021

Kreditové hodnocení předmětu 2
Volně volitelný předmět ne
Garant předmětu Pohnětalová Yveta
Garantující katedra UPPPV - Ústav primární a preprimární edukace
Způsob ukončení předmětu z - zápočet
Forma zkoušky - - -
Rozsah výuky předmětu studium celoživotní: praxe 26 hod. za semestr
Prerekvizity Předmět nemá prerekvizity
Kontraindikace Předmět nemá kontraindikace
Závislé předměty Předmět není prerekvizitou jiného předmětu
Anotace předmětu Po absolvování předmětu si studenti praktickým působením v MŠ budou rozvíjet své profesní kompetence v oblasti výchovy a vzdělávání dětí předškolního věku a získají základní zkušenosti z alternativního předškolního vzdělávání.
V IS/STAG odpovídá předmět ÚPPSP/PMPX1.
Cíle předmětu a charakteristika získaných dovedností Cílem praxe je naučit se sledovat výchovně vzdělávací činnosti v běžné MŠ, dokumentovat jejich průběh, realizovat vlastní samostatné výstupy. V rámci této praxe studenti uskuteční návštěvu v jeslích. Své zkušenosti budou reflektovat na společném kolokviu.
Osnova předmětu ve vztahu k časovému rozvrhu výuky Hlavní témata - osnova:
1. Sledování výuky, zpracování hospitačních záznamů.
2. Realizace 26 hodin mikrovýstupů a samostatných výstupů dle vlastní volby a dle doporučení vyučujícího zaměřených na jednotlivé výchovy.
3. Realizace kooperativních činností a dle možností práce s dětmi v centrech aktivit na základě vzdělávacího programu Začít spolu. Ze všech svých výstupů - zpracování závěrečných reflexí.
4. Seznámení s administrativou vyučujícího a s organizací školy.
5. Návštěva v jeslích a zpracování záznamu do pedagogického deníku.
7. Předávání zkušeností v rámci závěrečného kolokvia.
Literatura, na níž je předmět vystavěn Hornáčková, Vladimíra; Pecháčková. Pedagogická praxe aneb jak se připravit na praxi v MŠ (v bakalářském studiu Učitelství pro mateřské školy). Hradec Králové, 2016. ISBN 978-80-7435-484-7.
Literatura doporučená studentům  
Způsob a pravidla výsledné klasifikace předmětu Požadavky k udělení zápočtu:
zápočet bude udělen po předložení pedagogického deníku dokumentujícího provedené hospitace, mikrovýstupy, samostatné výstupy, záznamy z návštěvy jeslí. Dále se student zapojí do internetové diskuse v Moodle a zúčastní se společného kolokvia.
Celková studijní zátěž na předmět představuje 120 hodin (přímé výstupy, příprava, reflexe a sebereflexe, vedení ped. deníku a další související požadavky).