Kreditové hodnocení předmětu | 6 |
Volně volitelný předmět | ne |
Garant předmětu | Slaninová Gabriela |
Garantující katedra | PP - Katedra pedagogiky a psychologie |
Způsob ukončení předmětu | zk - zkouška |
Forma zkoušky | pu - písemná a ústní |
Rozsah výuky předmětu |
studium celoživotní: cvičení 16 hod. za semestr
|
Prerekvizity | Předmět nemá prerekvizity |
Kontraindikace | Předmět nemá kontraindikace |
Závislé předměty | Předmět není prerekvizitou jiného předmětu |
Anotace předmětu | Seznámení s tématy z oblasti krizové intervence - duchovní témata a krize, psychospirituální krize, náhlé traumatizující stresory, krize v kontextu psychopatologie. Předmět se zaměřuje na praktické využití znalostí v životě a v budoucí praxi v oblasti pomáhajících profesí. Porozumění zmíněným tématům s ohledem na kognitivní, emocionální a tělové projevy klienta. |
Cíle předmětu a charakteristika získaných dovedností | Porozumění uvedeným tématům, seznámení s metodami práce a praktické využití v přímé práci s klientem. |
Osnova předmětu ve vztahu k časovému rozvrhu výuky | 1. blok 4 hodiny Předmět seznamuje studenty s tématy z oblasti krizové pomoci a intervence – duchovní témata a krize, psychospirituální krize, seznamuje s oblastí krizí pramenících z náhlého traumatizujícícho stresoru a referuje o krizích v kontextu psychopatologie. Zaměřuje se na praktické využití znalostí v životě a v budoucí praxi v oblasti pomáhajících profesí. Cílem předmětu je porozumění výše zmíněným tématům s ohledem na kognitivní, emocionální a tělové projevy klienta a seznámení s metodami práce a praktické využití v přímé práci se žákem. 2. blok 4 hodiny Praktický nácvik krizové intervence, modelové situace. Řešení konfliktů, práce individuální i skupinová. 3. blok 4 hodiny Vedení poradenského rozhovoru. Praktický nácvik. Základní diagnostické prvky začleněné poradenského do rozhovoru. 4. blok 4 hodiny Etické otázka poradenských služeb, orientace v odborných organizacích, zabývajících se touto problematikou. Spolupráce s SPC, OSPOD – případové konference. |
Literatura, na níž je předmět vystavěn | Vodáčková D. a kol.: Krizová intervence (Portál) |
Literatura doporučená studentům | |
Způsob a pravidla výsledné klasifikace předmětu | aktivní účast, kazuistika jednoho případu, písemná zkouška |