Sylabus
VPSEZAP - Seminář k závěrečné práci
2025

Kreditové hodnocení předmětu 4
Volně volitelný předmět ne
Garant předmětu Vacek Pavel
Garantující katedra PP - Ústav pedagogiky, psychologie a etické výchovy
Způsob ukončení předmětu z - zápočet
Forma zkoušky - - -
Rozsah výuky předmětu studium celoživotní: seminář 4 hod. za semestr
Prerekvizity Předmět nemá prerekvizity
Kontraindikace Předmět nemá kontraindikace
Závislé předměty Předmět není prerekvizitou jiného předmětu
Anotace předmětu Seminář je věnován informacím o pojetí závěrečných prací, pokynům k jejich úpravě a obsahovému zaměření. Studenti předkládají koncept práce a ten je s nimi konzultován.
Cíle předmětu a charakteristika získaných dovedností Cílem semináře je napomoci studentům zpracovat závěrečnou práci na solidní formální, obsahové i metodické úrovni.
Osnova předmětu ve vztahu k časovému rozvrhu výuky Seminář je věnován informacím o pojetí závěrečných prací, pokynům k jejich úpravě a tematickému, didaktickému a obsahovému zaměření.
Literatura, na níž je předmět vystavěn GAVORA, P. Úvod do pedagogického výzkumu. Brno: Paido, 2000.
GULOVÁ, L., ŠÍP, R. (eds.) Výzkumné metody v pedagogické praxi. Praha: Grada, 2013.
LAŠEK, J., CHRZOVÁ, M. Základy statistického zpracování pedagogicko psychologického výzkumu. Hradec Králové: Gaudemaus, 2006.
SKUTIL, M. a kol. Základy pedagogicko-psychologického výzkumu pro studenty učitelství. Praha: Portál, 2011.
Literatura doporučená studentům HENDL, J. Kvalitativní výzkum: základní teorie, metody a aplikace. Praha: Portál, 2008.
CHRÁSKA, M. Metody pedagogického výzkumu. Praha: Grada, 2016.
MIOVSKÝ, M. Kvalitativní přístup a metody v psychologickém výzkumu. Praha: Grada, 2006.
MANĚNOVÁ, M., SKUTIL, M. Metodologie pedagogického výzkumu. Dostupné na internetu pod daným názvem.
Způsob a pravidla výsledné klasifikace předmětu Předložení koncepce závěrečné práce a kontrola dílčího postupu.