| Kreditové hodnocení předmětu | 1 |
| Volně volitelný předmět | ne |
| Garant předmětu | Štěpánková Kateřina |
| Garantující katedra | VV - Katedra výtvarné kultury a textilní tvorby |
| Způsob ukončení předmětu | z - zápočet |
| Forma zkoušky | - - - |
| Rozsah výuky předmětu |
studium celoživotní: seminář 2 hod. týdně
|
| Prerekvizity | Předmět nemá prerekvizity |
| Kontraindikace | Předmět nemá kontraindikace |
| Závislé předměty | Předmět není prerekvizitou jiného předmětu |
| Anotace předmětu | Porozumění dětskému výtvarnému projevu. Na základě získaných vědomostí pochopit individuální rozdíly ve výtvarném projevu dětí a dokázat dětský výtvarný projev citlivě zhodnotit. Na tomto základě si teprve pak promyslet metodiky kresby, malby a prostorové tvorby. v IS/STAG odpovídá předmět KVKTT/PMVYV. |
| Cíle předmětu a charakteristika získaných dovedností | Porozumění dětskému výtvarnému projevu. Podstata a vývoj dětského výtvarného projevu, jeho charakteristické znaky. Individuální rozdíly ve výtvarném projevu dítěte. Využití výtvarné typologie ve výtvarné výchově. |
| Osnova předmětu ve vztahu k časovému rozvrhu výuky | 1. Dětský výtvarný projev jako důležitý prvek v celkovém rozvoji dítěte. 2.-5. Podstata a vývoj dětského výtvarného projevu. 6.-7. Charakteristické znaky dětského výtvarného projevu; jak k nim přistupovat. 8.-10. Hodnocení dětského výtvarného projevu. 11.-12. Výtvarná typologie. 13.-14. Rozbory ukázek dětských výtvarných prací. |
| Literatura, na níž je předmět vystavěn | UŽDIL , J. Čáry, klikyháky, paňáci a auta. Praha:Portál, 2002. ISBN 80-7178-599-7. SLAVÍK , J., SLAVÍKOVÁ,V.,HAZUKOVÁ,H. Výtvarné čarování. Praha : UK, 2000. ISBN 80-7290-016-1. |
| Literatura doporučená studentům | ZACHOVÁ, L. Integrační procesy ve výtvarné výchově. Hradec Králové : Gaudeamus, 2000. ISBN 80-7041-136-8. HAZUKOVÁ, H. Příprava učitele na rozhodování ve výtvarné výhově I. Praha : UK, 1994. SVOBODOVÁ, M. Výtvarná výchova v předškolním věku. Havlíčkův Brod:Tobiáš, 1998. ISBN 80 -85808 -47 -1. |
| Způsob a pravidla výsledné klasifikace předmětu | Aktivní přístup k probíraným tématům Rozbory vlastních ukázek dětských výtvarných prací Vlastní práce ze seminářů Počet pokusů pro udělení zápočtu:2 |