# |
Rok |
Kat. |
Vedoucí |
Téma |
1
| 2024 |
UPPPV |
Mgr. Jana Felcmanová
|
Autoevaluace školy jako nástroj pro zlepšování kvality vzdělávání |
|
Cílem práce je navrhnout inovace na konkrétní základní škole. Práce je rozdělena do dvou částí – teoretická část se věnuje vymezení klíčových pojmů, legislativnímu rámci a metodám autoevaluace, praktická část se zaměřuje na její využití, přínos pro vzdělávání v praxi a návrh inovací pro efektivnější autoevaluaci dané školy. |
2
| 2023 |
UPPSP |
doc. PhDr. Michal Musílek, Ph.D.
|
Adaptace ředitelů středních škol na jejich novou profesní roli |
|
Cílem práce je určit, jaké faktory přispívají, a naopak brání ředitelům středních škol úspěšně zvládnout jejich novou profesní roli. Práce popisuje adaptační období ředitelů středních škol v průběhu prvních tří let jejich nové profesní role. Zabývá se užívanými strategiemi v rámci orientace v nové roli, zaměřuje se na hlavní výzvy a překážky, kterým ředitelé středních škol v tomto období čelí. Součástí práce je popis vlastního kvantitativního výzkumu, provedeného formou dotazníkového šetření. Cílem výzkumu je identifikovat nejčastější problémy ředitelů škol v adaptačním období prvních tří let a zhodnotit efektivitu strategií a postupů užívaných k jejich zvládnutí. Dílčím cílem je navrhnout soubor doporučení pro nové ředitele středních škol, týkající se prevence a řešení nejčastějších problémů, kterým ředitelé středních škol čelí v začátcích působení v této nové profesní roli. Klíčová slova: Adaptace, copingové strategie, komunikace, ředitel střední školy, styl vedení. |
3
| 2023 |
UPPSP |
Mgr. Milan Pospíšil
|
Autoevaluace a evaluace základní školy vůči zřizovateli |
|
Cílem práce je, na základě dostupné odborné literatury, vytvořit formát autoevaluace a evaluace základní školy vůči zřizovateli na úrovni obce. Metody a formy práce jsou komparace, analýza a analogie. V teoreticko-metodologické části bude provedena analýza metod a forem evaluace. V praktické části práce nabídne konkrétní aplikaci autoevaluace a evaluace vůči zřizovateli. |
4
| 2024 |
UPPSP |
doc. PaedDr. Martina Maněnová, Ph.D.
|
Autoevaluace školy |
|
Závěrečná práce se zabývá autoevaluací školy jako nástrojem pro zvyšování kvality vzdělávání a efektivního řízení školy. Cílem práce je na základě dotazníkového šetření, SWOT analýzy a osobních pohovorů s pedagogy ZŠ kpt. Jaroše v Trutnově identifikovat klíčové oblasti rozvoje. Výstupem bude strategický plán obsahující konkrétní opatření a návrhy evaluace, který bude vycházet z odborného rámce Kvalitní škola a propojuje teorii s praxí. |
5
| 2024 |
UPPSP |
PhDr. Dagmar Sitná, Ph.D.
|
Bezpečnost a ochrana zdraví žáků oboru asistent zubního technika při praktickém vyučování |
|
Cílem práce je analyzovat a vyhodnotit bezpečnostní opatření a ochranu zdraví žáků studijního oboru Asistent zubního technika při praktické výuce. Práce se zaměří na identifikaci rizik, která mohou vzniknout v prostředí školních laboratoří a návrhu opatření ke zvýšení bezpečnosti a ochrany zdraví žáků. V této práci využiji dotazníkové šetření - zjištění povědomí a zkušeností žáků a pedagogů s bezpečnostními opatřeními. Žáci tohoto oboru jsou vystaveni specifickým bezpečnostním rizikům, jako je práce s elektrickými přístroji, ostrými předměty a chemikáliemi. |
6
| 2022 |
UPPSP |
Mgr. Bc. František Stejskal
|
Další vzdělávání pedagogických pracovníků v Pardubickém a Královehradeckém kraji |
|
Cílem závěrečné práce je prozkoumat systematické celoživotní vzdělávání pedagogů, které je pilířem profesního rozvoje pedagogických pracovníků, v Pardubickém a Královehradeckém kraji. Dále se práce zabývá rozmanitostí, dostupností, lokací nabízených kurzů. V praktické části jsou zpracovány výsledky dotazníku, kde respondenti (pedagogové) uváděli celkovou spokojenost, nebo zda by něco nezměnili v dalším vzdělávání pedagogických pracovníků. |
7
| 2023 |
UPPSP |
Mgr. Alice Matějková
|
Digitální kompetence |
|
Tato práce se zabývá problematikou digitálních kompetencí v kontextu rámcového vzdělávacího programu (RVP). Digitální kompetence jsou v dnešní digitální éře nezbytné pro úspěšné fungování jedince ve společnosti, škole, ale i na trhu práce. Cílem práce je analyzovat, jak jsou digitální kompetence zahrnuty a implementovány do ŠVP, a zároveň zhodnotit současný stav vývoje těchto kompetencí ve školním prostředí. Teoretická část práce definuje digitální kompetence a vyjadřuje jejich důležitosti ve vzdělávání. |
8
| 2022 |
UPPSP |
doc. RNDr. Jan Šlégr, Ph.D.
|
Digitální kompetence v kurikulu fyzikálního vzdělávání na gymnáziu |
|
Cílem závěrečné práce je navrhnout, jak by mohl reagovat školní vzdělávací program gymnázia ve své části zaměřené na fyzikální vzdělávání na tzv. malé revize RVP, konkrétně pak na vznik nové klíčové kompetence – kompetence digitální. V teoretické části práce je popisován přechod k tzv. kompetenčnímu vzdělávání a jeho legislativní upevnění v kurikulárních dokumentech české vzdělávací soustavy, proměny těchto dokumentů v čase a důsledky těchto proměn na výchovně-vzdělávací proces. Praktická část představuje konkrétní návrh části ŠVP gymnázia se zaměřením na fyzikální vzdělávání. |
9
| 2022 |
UPPSP |
Mgr. Lenka Lněničková
|
Duševní hygiena, jako prevence syndromu vyhoření u ředitelů ZŠ z pohledu pedagogických pracovníků |
|
Cílem práce je poukázat na duševní hygienu, jako možnou volbu prevence syndromu vyhoření u ředitelé ZŠ z pohledu pedagogických pracovníků. Definovat základní pojmy, jako je duševní hygiena, syndrom vyhoření a stres. Zjistit z jakého důvodu se ředitelé a ředitelky ZŠ potýkají se syndromem vyhoření a jaká věková kategorie je ohrožena. Informovat o projevech syndromu vyhoření. Zhodnotit zda může duševní hygiena přispět k syndromu vyhoření a jak často je třeba ji provozovat, aby se dosáhlo optimálního výsledku. Cílem je zjistit, jaké další možnosti mohou pomoci předcházet syndromu vyhoření u ředitelů a ředitelek ZŠ. Pro vypracování závěrečné práce je zvolen teoreticko-empirický typ práce, který zhodnotí teorii v praxi. Praxe je tvořena kvantitativní metodou, kterou je dotazník. Závěrečná práce by měla sloužit k zamyšlení nad možnými příčinami syndromu vyhoření u ředitelů a ředitelek ZŠ a pomoc jim předcházet tomu to stavu. |
10
| 2022 |
UPPSP |
Bc. Martina Kopřivová
|
Inovace školního vzdělávacího programu v mateřské škole |
|
Cílem této práce bude zpřehlednit a inovovat stávající vzdělávací program podle nových legislativních norem. Praktická část bude zaměřena na konkrétní vzdělávací program v MŠ Dobřenice a jeho aktualizaci. Teoretická část se bude zabývat jeho účinností ve školství. |
11
| 2023 |
UPPSP |
Mgr. Dana Antošová
|
Inovace školního vzdělávacího programu v MŠ |
|
Cílem práce bude zpřehlednit a inovovat stávající vzdělávací program podle nových legislativních norem. Praktická část bude zaměřena na konkrétní vzdělávací program v MŠ Višňovka s odloučeným pracovištěm MŠ Češkova a jeho aktualizací. V teoretické části budou rozebrána pomocí rešerše literatury moderní přístupy ke vzdělávání a výchově dětí. V praktické části pak budou tyto moderní přístupy implementovány do konkrétního programu v MŠ Višňovka s odloučeným pracovištěm v MŠ Češkova a proběhne analýza, zda jsou tyto moderní přístupy v souladu se současným legislativním rámcem. |
12
| 2022 |
UPPSP |
Bc. Jan Valter
|
Inovace školního vzdělávacího programu základní školy, ZŠ a MŠ Tisová |
|
Cílem závěrečné práce je na základě provedené analýzy stávajícího ŠVP jej inovovat a modernizovat kurikulum dané základní školy s ohledem na změny, které s sebou přináší RVP-IT. Závěrečná práce se zaměřuje na celkovou aktualizaci ŠVP s následným efektem implementace moderních prvků a inovací do samotné výuky žáků (např. zavádění etické výchovy, prohloubení digitální gramotnosti, atd.). Práce bude rozdělena na dvě části. První část je věnována legislativnímu ukotvení ŠVP, který se od roku 2005 stal nejdůležitějším školním dokumentem a vymezí základní pojmy týkající se tématu. V druhé části je již rozpracována samotná inovace školního vzdělávacího programu základní školy, ZŠ a MŠ Tisová. |
13
| 2023 |
UPPSP |
Mgr. Martin Hušek
|
Inovace ŠVP pro předmět občanská výchova |
|
Cílem práce je inovovat školní vzdělávací program pro předmět občanská výchova vyučovaném na 2. stupni základní školy Hradec Králové – Kukleny, Pražská 198. Inovovaný ŠVP by měl kompletně vycházet z požadavků RVP. Práce porovná původní a upravený obsah učiva a výstupy švp. Předpokladem je, že upravený švp bude zakomponován do ŠVP školy od školního roku 2024/2025. Práce přepracovává a porovnává školní vzdělávací program základního vzdělávání v předmětu občanská výchova. Původní švp zahrnuje velké množství obsahu, neklade důraz na dovednostní učení. Cílem je vytvořit skupinu učitelů, kteří se společně zamyslí a prodiskutují obsah učiva. Na základě diskuze vytvořím učební plán, změním výstupy švp a ve spolupráci s koordinátorem švp změním v inspisu. |
14
| 2023 |
UPPSP |
Bc. Simona Vondráčková
|
Koncepce mateřské skoly |
|
Závěrečná práce se zabývá koncepcí mateřské školy, včetně plánování a řízení samotného chodu. Koncepce mateřské školy je rozdělena do dvou části. První část je pedagogická, konkrétně: hlavní cíle vzdělávací práce, úmluva o právech dítěte, zájmové činnosti, alternativy odpočinku, integrace děti se speciálně vzdělávacími potřebami a logopedická prevence. Druhá část závěrečné práce je provozně - organizační a to v následujících oblastech: struktura a organizace školy, personální práce, atmosféra školy a spolupráce s rodiči, provozně technická část. |
15
| 2024 |
UPPSP |
Mgr. Libuše Třískalová
|
Koncepce rozvoje a řízení ZŠ a MŠ Starý Kolín (2025–2030) |
|
Cílem této koncepce je vytyčit strategii rozvoje a řízení Základní školy a Mateřské školy Starý Kolín na období 2025–2030, jejímž ústředním záměrem je proměna školy v moderní, otevřenou a respektovanou vzdělávací instituci. Dokument formuluje konkrétní cíle v sedmi klíčových oblastech školního života a klade důraz na aktivní zapojení všech aktérů s cílem systematicky zvyšovat kvalitu vzdělávání, podporovat duševní pohodu a rozvíjet spolupráci školy s komunitou. |
16
| 2024 |
UPPSP |
doc. PaedDr. Martina Maněnová, Ph.D.
|
Koncepce rozvoje Církevní základní umělecké školy v Hradci Králové |
|
Cílem práce je aktualizovat Plán strategického rozvoje Církevní základní umělecké školy, která je od roku 2017 součástí souškolí Biskupského gymnázia, ZŠ, MŠ a ZUŠ v Hradci Králové. Základem koncepce rozvoje bude SWOT analýza současného stavu školy, dotazníkové šetření u zaměstnanců školy, rodičů i žáků školy případně doplněné rozhovory. Koncepce bude vycházet ze školních dokumentů, platné legislativy a bude vytvořena s respektem k původní vizi školy. |
17
| 2022 |
UPPSP |
Ing. Mgr. Bc. Tomáš Louda, MBA
|
Koncepce rozvoje Gymnázia K. V. Raise a SOU |
|
Cílem závěrečné práce je vytvoření koncepce rozvoje školy, konkrétně Gymnázia K. V. Raise a SOU, Adámkova 55, Hlinsko. Na základě vlastních zkušeností získaných během mnoha let práce na této škole, studiem dokumentů a platné legislativy a dále konzultací problematiky s rodiči žáků školy a učiteli konkurenčních institucí vytvořím SWOT analýzu, ze které vznikne návrh koncepce rozvoje školy. Vycházet budu ze současného stavu školy s respektem na tradice a požadavky místního regionu. |
18
| 2023 |
UPPSP |
PhDr. Yveta Pohnětalová, Ph.D.
|
Koncepce rozvoje mateřské školy |
|
Cílem závěrečné práce je stanovení konceptu rozvoje mateřské školy včetně stanovení strategického plánování řízení chodu mateřské školy a pedagogického procesu. Práce je členěna do dvou hlavních částí. V první části jsou zhodnocena teoretická východiska a aspekty pro vedení mateřské školy včetně základních legislativních požadavků. Ve druhé části jsou poté konkrétní návrhy pro vedení mateřské školy v následujících oblastech: výchovně vzdělávací, personální, ekonomicko-provozní, organizace a řízení mateřské školy a vztahy s veřejností. |
19
| 2022 |
UPPSP |
PaedDr. Vladimíra Hornáčková, Ph.D.
|
Koncepce rozvoje mateřské školy |
|
Závěrečná práce se zabývá koncepcí rozvoje mateřské školy a jejím postavením v rámci strategického plánování řízení mateřské školy a kvalitního pedagogického procesu. Cílem závěrečné práce je vlastní tvorba koncepce rozvoje mateřské školy. Závěrečná práce je členěna do dvou částí. První část vymezuje teoretická východiska, specifické požadavky a vlastní strukturu koncepce školy. Druhá část práce analyzuje současný stav a stanovuje jasně formulovanou reálnou koncepci a strategii školy v krátkodobém, střednědobém a dlouhodobém horizontu. |
20
| 2024 |
UPPSP |
Mgr. Miroslav Tobyška
|
Koncepce rozvoje SPŠ Chrudim |
|
Cílem závěrečné práce je vytvořit koncepci rozvoje školy, konkrétně Střední průmyslové školy Chrudim. V první části práce bude uveden teoretický úvod k požadavkům na koncepci rozvoje školy, který bude dále směrován na vstupní analýzu. Druhá část se bude zabývat konkrétním návrhem koncepce rozvoje školy. Na základě svých zkušeností, studiem dokumentů a platné legislativy a dále dle konzultací s jinými učiteli vytvořím SWOT analýzu. Vycházet budu ze současného stavu školy s respektem na tradice a požadavky regionu, zejména požadavky místních průmyslových firem. |
21
| 2024 |
UPPSP |
doc. PaedDr. Martina Maněnová, Ph.D.
|
Koncepce rozvoje střední průmyslové školy |
|
Cílem závěrečné práce je inovace koncepce rozvoje střední průmyslové školy. Práce bude vytvořena na základě SWOT analýzy, která vychází z vlastních zkušeností, studia dokumentů, legislativy a konzultací problematiky s učiteli na dané škole. Tato analýza bude sloužit jako podklad koncepce rozvoje školy vycházející ze současného stavu. |
22
| 2022 |
UPPSP |
Mgr. Eduard Hlávka
|
Koncepce rozvoje školy ZŠ Jiráskovo náměstí, Hradec Králové |
|
Cílem závěrečné práce je vytvoření koncepce rozvoje uvedené školy. Pokladem je SWOT analýza a dobrá znalost školního prostředí. Koncepce je rozvedena do jednotlivých oblastí problematiky managmentu školy. Práci lze využít jako podklad pro výběrové řízení. |
23
| 2022 |
UPPSP |
Mgr. Jana Vimrová
|
Koncepce rozvoje Základní školy a Mateřské školy Nové Hrady |
|
Závěrečná práce se věnuje problematice vytvoření koncepce rozvoje malotřídní školy. Cílem této závěrečné práce je vytvořit koncepci rozvoje školy pro Základní školu a Mateřskou školu Nové Hrady na následující 6 leté funkční období ředitele. Při tvorbě se vychází ze SCIO šetření - Mapy školy, současné situace a porovnání se školou stejného typu v kraji. Je použita metoda dotazníkového šetření u zaměstnanců školy, metoda rozhovoru s řediteli dalších škol a metoda pozorování. Součástí bude obrazová příloha dokumentující současný stav. |
24
| 2023 |
UPPSP |
Bc. Diana Ulrichová
|
Krizový plán jako možnost prevence rizikového chování u dětí v MŠ |
|
Cílem práce je vytvořit krizový plán orientovaný na prevenci rizikového chování dětí v MŠ. Teoretická část se věnuje definicím rizikových chování, které mají pravděpodobnost výskytu u dětí v MŠ, prevenci tohoto chování, legislativnímu ukotvení této problematiky a tvorbě krizového plánu zaměřeného na rizikové chování. Praktická část obsahuje návrh vnitřní směrnice samotného krizového plánu. |
25
| 2024 |
UPPSP |
PaedDr. Vladimíra Hornáčková, Ph.D.
|
Kultura školy na vybrané střední škole v Královehradeckém kraji |
|
Cílem závěrečné práce je zjistit úroveň kultury školy na vybrané střední škole, analyzovat současný a očekávaný stav, zjistit mezery v kultuře školy a navrhnout opatření ke zlepšení. Teoretická část charakterizuje základní pojmy, jako je kultura školy, vedení lidí, evaluace ve vzdělávání, evaluační nástroje. Praktická část obsahuje průzkum zaměřený na analýzu úrovně kultury školy, zjištění její kulturní mezery a návrhy pro zlepšení kultury školy a doporučení pro praxi. |
26
| 2023 |
UPPSP |
PaedDr. Milan Štoček
|
Možnosti hodnocení výsledků vzdělávání žáků ZŠ |
|
Práce se věnuje hodnocení průběžnému, benefity formativního přístupu oproti sumativnímu hodnocení a tripartitami jako nástrojem sebehodnocení žáků. Jako nástroje využiji SWOT analýzu hodnocení slovního a hodnocení škálou známek, dále pak dotazníkové šetření u žáků a zákonných zástupců žáků ZŠ generála F. Fajtla DFC. Cílem práce je zjistit, jaký typ hodnocení bude pro žáky ZŠ vhodnější. |
27
| 2023 |
UPPSP |
Mgr., Bc. Jaroslava Šulcová
|
Návrh rozvoje a efektivity školního poradenského pracoviště na základní škole |
|
Cílem závěrečné práce je vytvořit koncept rozvoje efektivity a funkčnosti školního poradenského pracoviště na základní škole. Závěrečná práce je členěna na dvě části. První část vymezuje teoretický základ, který se opírá o dostupné zdroje literatury a platnou legislativu. Druhá část závěrečné práce stanovuje konkrétní strategii rozvoje a efektivity školního poradenského pracoviště na základní škole. |
28
| 2022 |
UPPSP |
Mgr. Bc. František Klapal
|
Návrh školního řádu základní školy v souvislosti s platnými legislativními normami |
|
Na otázku, co je vlastně školní řád, nehledá mnoho z nás dlouho odpověď. Každý jsme se s ním při různých příležitostech setkal, a tak ho považujeme za věc známou, samozřejmou. Definovat jeho podobu už pro mnohé tak snadné není. Můžeme k němu přistupovat jako ke celospolečenské normě požadavků na chod a provoz školy. V minulosti především jako k pravidlům chování žáků, ale také učitelů, rodičů. Dnes jako k široké normě vyjadřující se k mnohým oblastem, systému školy, vnitřnímu provozu, systému hodnocení žáků, práv, povinností atd. Cílem práce je návrh anonymizovaného školního řádu. |
29
| 2023 |
UPPSP |
ing. Monika Kohoutková
|
Návrh změny organizační struktury ve vybrané škole |
|
Cílem práce je inovovat schéma organizační schéma SPŠS. Praktická část bude zaměřena na konkrétní organizační schéma SPŠS Pardubice a jeho aktualizaci. V teoretické části bude rozebrána pomocí rešerše literatury současné oblasti organizační struktury. V praktické části bude implementován procesní přístup, jehož pochopení řízení vzájemně provázaných procesů jako systému přispívá k efektivnosti a účinnosti organizace. |
30
| 2023 |
UPPSP |
Mgr. Bc. Alena Bačíková, MBA
|
Odměňování pedagogických pracovníků na základní škole |
|
Hlavním cílem této závěrečné práce je vytvořit přehlednou metodiku pro odměňování pedagogických pracovníků na základní škole, která bude vycházet z platných evropských a českých zákonů a vládních nařízení. Hlavní pozornost přitom bude věnována odměňování v rámci nenárokové složky platu - tedy osobního ohodnocení a odměn. Dílčím cílem práce tak bude vytvoření motivačního programu školy, který bude obsahovat prvky finančních i nefinančních odměn. |
31
| 2022 |
UPPSP |
Mgr. Jan Nývlt
|
Pokyn pro konání vícedenních mimoškolních akcí na ZŠ Jiráskovo náměstí Hradec Králové |
|
Cílem práce je stanovit pokyny ke konání vícedenních mimoškolních akcí pro ZŠ Jiráskovo náměstí v Hradci Králové a rozšířit je oproti stávajícím pokynům ke školám v přírodě na další ozdravné pobyty a zotavovací akce školy dle aktuálně platné legislativy ČR. |
32
| 2023 |
UPPSP |
Mgr. Michaela Bezuchová
|
Preventivní plán sociálně-patologické prevence v mateřské škole |
|
Cílem závěrečné práce je vytvořit preventivní plán sociálně-patologických jevů v mateřské škole na základě legislativní opory. V teoretické části práce jsou charakteristikovány pojmy související s patologickými jevy, vymezen legislativní rámec plánu a popsáno jeho ukotvení v zákoně. V praktické části je vytvořen plán sociálně-patologických jevů obsahující vymezení obsahu a forem prevence, její integrace ve vzdělávání, doporučené aktivity pro děti v mateřské škole v rámci prevence, důraz na spolupráci, evaluaci. |
33
| 2023 |
UPPSP |
Mgr. Daniela Navrátilová, Ph.D.
|
Proces řízení marketingové komunikace soukromé střední školy |
|
Cílem závěrečné práce je provést deskripci a zhodnocení současného stavu marketingové komunikace vybrané soukromé střední školy, a pro management školy zpracovat soubor doporučení pro řízení marketingové komunikace. Závěrečná práce je členěna do dvou částí. V teoretické části jsou vymezena teoretická východiska a základní pojmy z oblasti marketingu a managementu školy. Obsahem praktické části je popis stávajícího stavu marketingové komunikace soukromé střední školy a návrh souboru doporučení pro práci s jednotlivými nástroji komunikačního mixu. V závěrečné práci jsou použity metody deskripce a SWOT analýzy. |
34
| 2024 |
UPPSP |
Mgr. Andrea Stonjeková
|
Psychohygiena jako podpora psychické odolnosti ředitelů školy |
|
Závěrečná práce se zaměří na roli psychohygieny v posilování psychické odolnosti ředitelů škol. Utřídí, objasní a popíše hlavní stresové faktory spojené s výkonem řídící funkce ve školství a představí efektivní strategie prevence stresu a vyhoření. Cílem práce je identifikovat metody psychohygieny, které mohou přispět k duševní rovnováze a profesní dlouhověkosti ředitelů. Výsledky práce mohou sloužit jako podklad pro systémovou podporu vedoucích pracovníků ve školství. Závěrečná práce bude zpracována formou odborné kompilace (studium odborné literatury, dokumentů, právních norem a internetových zdrojů). |
35
| 2024 |
UPPSP |
Mgr. Tomáš Komrska
|
Specifika kyberšikany v prostředí sekundárního vzdělávání a její potencionální řešení ředitelem školy |
|
Přehledová studie koncipovaná pro ředitele základní školy si klade za cíl zmapovat výzkum problematiky kyberšikany u žáků sekundárního vzdělávání se zvláštním zřetelem na její prediktory jako předpoklad pro tvorbu strategie boje proti kyberšikaně. |
36
| 2024 |
UPPSP |
doc. PaedDr. Martina Maněnová, Ph.D.
|
Spolupráce rodiny a školy |
|
Cílem práce je analyzovat současný stav spolupráce mezi těmito dvěma klíčovými institucemi v životě dítěte, a to prostřednictvím dotazníkového šetření zaměřeného na rodiče. Na základě získaných podkladů a výsledků bude práce zkoumat faktory, které tuto spolupráci podporují či naopak brání, a navrhnout konkrétní opatření a možnosti pro její zlepšení. |
37
| 2022 |
UPPSP |
Mgr. Iveta Lukešová
|
Strategický plán Mateřské školy, Náchod, Havlíčkova 1848 pro období 2023 - 2025 |
|
Závěrečná práce se věnuje otázce strategického plánování ve školství. Jejím cílem je vytvoření strategického plánu Mateřské školy, Náchod, Havlíčkova 1848 na tříleté období v souladu s požadavkem zřizovatele. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. V teoretické části jsou popsány jednotlivé etapy strategického plánování od analýzy výchozí situace až po evaluaci a aktualizaci strategického plánu. V praktické části je vytvořen strategický plán Mateřské školy, Náchod, Havlíčkova 1848 na období 2023 – 2025. Data potřebná pro tvorbu strategického plánu byla získávána z dostupných dokumentů, metodou dotazníkového šetření, hodnocením školy zákonnými zástupci a dalšími dílčími analytickými metodami. |
38
| 2024 |
UPPSP |
Mgr. Libuše Třískalová
|
Strategie prevence a reakce na nečekané útoky ve školách |
|
Závěrečná práce se zaměřuje na prevenci a efektivní způsoby reakce na nečekané fyzické útoky ve školním prostředí, přičemž klíčovou roli hrají tzv. měkké cíle. Podrobně vymezuje základní pojmy související s danou problematikou, analyzuje právní aspekty a využívá divergentní myšlení jako nástroj k hledání možných řešení v krizových situacích. Cílem práce je vytvořit školní preventivní program, který by přispěl k minimalizaci možných dopadů v případě, kdy taková situace nastane. |
39
| 2024 |
UPPSP |
Mgr. Ing. Marta Kozdas, Ph.D.
|
Strategie rozvoje spolupráce s rodiči a komunitou v Mateřské škole Obrnice |
|
Cílem závěrečné práce je analyzovat současný stav spolupráce s rodinou a komunitou a vytvořit jasnou a prakticky využitelnou strategii, zaměřenou na zlepšení této spolupráce v mateřské škole v sociálně vyloučené lokalitě Obrnice. V první části práce je teoreticky popsán význam spolupráce mezi školou a rodinou, legislativní rámec pro vzdělávání dětí se speciálními vzdělávacími potřebami a specifika práce s rodinami v sociálně vyloučených lokalitách. V druhé části práce je analyzován současný stav spolupráce s rodinou a komunitou, je zde popsán návrh strategií ke zlepšení spolupráce a plán realizace navržených strategií. |
40
| 2022 |
UPPSP |
Mgr. Miroslav Beránek
|
Strategie rozvoje ZŠ Týniště nad Orlicí |
|
Závěrečná práce má být východiskem pro sestavení dlouhodobé koncepce rozvoje Základní školy v Týništi nad Orlicí. Na konkurenční základní škole budou provedeny s vedením školy SWOT analýzy tří konkrétních oblastí. Získané poznatky budou základem pro sestavení strategie směřující k naplňování cílů rozvoje školy. |
41
| 2022 |
UPPSP |
PhDr. Petra Bendová, Ph.D.
|
Systém prevence patologických jevů v MŠ |
|
Cílem závěrečné práce je sestavení směrnice v mateřské škole pro prevenci patologických jevů. V teoretické části jsou rozebrány základní pojmy, vnější a vnitřní faktory rizikového chování dětí, nastavení prevence a legislativa. Celá závěrečná práce shrnuje problematiku patologických jevů u dětí předškolního věku, v praktické části je směrnice k preventivnímu programu u dětí s rizikovým chováním na mateřské škole. |
42
| 2023 |
UPPSP |
Mgr. Martina Škultétyová
|
Tvorba nového ŠVP pro předmět Hudební výchova |
|
Cílem práce je vytvoření úplně nového školního vzdělávacího programu pro předmět hudební výchova pro praktické využití na druhém stupni ZŠ a MŠ Hradec Králové, Jiráskovo náměstí 1166. Tvorba proběhne v systému InspIS. Nový ŠVP by měl kompletně vycházet z požadavků RVP, plně reflektovat minimální a očekávané výstupy a měly by v něm být začleněny klíčové kompetence i průřezová témata, které v současném ŠVP často chybí. Práce následně porovná současný i nově vzniklý vzdělávací plán. Předpokladem je, že tato část ŠVP bude následně zakomponována do ŠVP školy od školního roku 2024/2025. |
43
| 2022 |
UPPSP |
Mgr. Tibor Hájek
|
Vnitřní předpisy školy – nástroj efektivního řízení |
|
Vnitřní předpisy se vztahují na různé oblasti řízení školy. Správně vytvořené a uplatňované předpisy zajišťují efektivitu řízení. Cílem práce je analyzovat a porovnat jednotlivé skupiny vnitřních předpisů a jejich vztahu k oblastem řízení školy. U vybraných předpisů – organizační řád, vnitřní pracovní řád a spisový, archivační a skartační řád – je zdůrazněn jejich smysl, podrobný obsah a pravidla jejich tvorby. Použité metody jsou analýza a srovnání vnitřních předpisů dvou škol (malotřídní škola a škola s druhým stupněm). Předpokladem práce je přispět ke zdokonalování tvorby vnitřních předpisů a jejich využití k efektivnímu řízení školy. |
44
| 2023 |
UPPSP |
Mgr. Svatava Černá
|
Wellbeing učitelů na základní škole |
|
Tato práce se věnuje problematice wellbeingu učitelů na základní škole. Cílem práce je analyzovat současný stav a navrhnout možnosti k jeho zlepšení pomocí vhodných nástrojů vedení školy. K analýze současného stavu je použito metody dotazníkového šetření a osobního pohovoru s jednotlivými pedagogy a s vedením školy. Výsledky budou statisticky vyhodnoceny a zpracovány formou SWOT analýzy. Závěry této práce pomohou přispět k podpoře zdravého vztahu mezi pedagogickými pracovníky a vedením školy. |
45
| 2022 |
UPPSP |
Mgr. Jana Servusová
|
Wellbeing učitelů z pohledu vedení školy |
|
Závěrečná práce se zabývá možnostmi a nástroji managmentu školy pro posílení zdravého klimatu celé školy i pro udržení blaha (wellbeingu) jednotlivých zaměstnanců. Jejím cílem je analyzovat vybrané nástroje pomocí SWOT analýzy. |
46
| 2023 |
UPPSP |
Mgr. Jana Šindelářová
|
Začlenění enviromentální výchovy do školního vzdělávacího programu pro předškolní vzdělávání |
|
Závěrečná práce se zabývá způsoby aktivního zařazení enviromentální výchovy a jejich prvků do ŠVP PV. Zaměřuje se na srozumitelné a jednoduché principy enviromentální výchovy, kterými můžeme jednotlivé složky obohatit a hlavně je přirozeně začlenit. Cílem této práce je inovace stávajícího ŠVP PV v MŠ Jizerka,Liberec. Bude kladen důraz na postoje k životnímu prostředí a udržitelnosti, ale zároveň bude snadno uchopitelný a převzatelný pro všechny pedagogické pracovníky. |
47
| 2024 |
UPPSP |
Mgr. Martin Skutil, Ph.D.
|
Zahraniční vzdělávací programy jako nástroj profesního rozvoje pedagogů |
|
Cílem závěrečné práce je představit zahraniční vzdělávací programy jako efektivní nástroj systematického profesního rozvoje pedagogických pracovníků a zhodnotit jejich dopad na kvalitu výuky, školní klima a osobní pohodu učitelů. Teoretická část práce vymezuje pojetí profesního rozvoje včetně legislativního rámce a shrnuje význam zahraniční mobility v kontextu aktuálních strategických dokumentů ČR. Praktická část se opírá o vlastní výzkum realizovaný formou dotazníkového šetření mezi pedagogy Gymnázia Říčany, p.o., a analyzuje jejich zkušenosti s účastí v mezinárodních vzdělávacích programech (zejména Erasmus+ a IKAP II). Práce se soustředí na oblasti, ve kterých pedagogové zaznamenali profesní i osobnostní posun, včetně prevence syndromu vyhoření, zlepšení metod výuky, rozvoje jazykových a interkulturních kompetencí či iniciace mezinárodní spolupráce. Výstupem práce jsou také doporučení pro školské managementy, jak efektivně začlenit zahraniční mobilitu do strategického plánování rozvoje školy. |
48
| 2023 |
UPPSP |
Mgr. Vojtěch Tělupil
|
Založení soukromé základní školy |
|
Závěrečná práce se zabývá procesem zakládání soukromé základní školy. Cílem práce je stanovit doporučení pro potencionální zakladatele soukromých základních škol. První část práce je věnována teoretickému rámci této problematiky. Definuje pojem základní soukromé školství a popisuje právní rámec pro splnění podmínek pro zařazení základní školy do rejstříku škol a školských zařízení a k získání dotací od Ministerstva školství, mládeže a tělovýchovy. Druhá část práce se zabývá plánem založení konkrétní soukromé základní školy. V této části jsou představeny cíle a hodnoty plánované základní školy a dále jsou zde nastíněny klíčové kroky pro její založení a první roky fungování – definice potencionálních zákazníků, hledání vhodných prostor, financování a rozpočet, propagace a marketing, pedagogické zajištění. V závěru práce jsou shrnuta doporučení pro potencionální zakladatele soukromých škol, jež jsou opřena nejen o teorii a právní hledisko, ale i o praktické zkušenosti autorky závěrečné práce. |